اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن همدان:

بهسازی روستایی نیازمند اعتباری دائمی است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: تنها هشت درصد اعتبار عمرانی به بهسازی روستاها اختصاص یافته که اندک است در حالی که اعتباری دائمی فراتر از اعتبار استانی برای رفع مشکلات بهسازی روستاها مورد نیاز است.

بهسازی روستایی نیازمند اعتباری دائمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود امیری ظهر امروز در بازدید از روستای ابرو و بررسی مسائل و مشکلات این روستا اظهار کرد: همه روستائیان خواسته‌‌هایی چون احداث جوی، جدول‌گذاری، پارک و ... دارند که غیر منطقی نیست اما محدودیت منابع وجود دارد هر چند تاکنون اقداماتی به میزان 500 میلیون تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه روستای ابرو از روستاهای ییلاقی و خوش آب و هواست، افزود: تاکنون 400 واحد سند مالکیت در این روستا صادر شده و 150 واحد مقاوم‌سازی شده است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان خواستار ممانعت از خطی‌ شدن روستای ابرو شد و گفت: اگر این روستا بیش از حد موجود به خطی شدن خود ادامه دهد، مشکلات روستا افزایش می‌یابد و حفاظت از باغ‌ها را دچار مشکل می‌کند.

وی با اشاره به ساخت ‌و سازهای غیر مجاز و خارج از حریم روستا نیز یادآور شد: هم‌اکنون شش هکتار از اراضی لم‌یزرع در این روستا وجود دارد که دهیار باید مردم را به ساخت و ساز در این اراضی هدایت کند.

امیری جدول‌گذاری و احداث جوی را منوط به اختصاص اعتبار ملی بنیاد مسکن دانست و افزود: ما موظف به اختصاص هشت درصد اعتبار عمرانی به بهسازی روستاها هستیم در حالی که این رقمی نیست و باید اعتباری دائمی فراتر از اعتبار استانی برای رفع مشکلات بهسازی روستاها اختصاص یابد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان نیز گفت: روستای ابرو از روستاهای هدف گردشگری شهرستان به شمار می‌رود که باید در بهسازی و تعریض معابر به آن کمک شود.

فاطمه دباغیان افزود: قرار است در شورای شهرستان بودجه‌ای به جابه‌جایی تیرهای برق و بهسازی روستایی اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات جاده ورودی روستا باید پیگیری شود تا هر چه سریع‌تر مشکل آسفالت آن که چه مردم و چه دانش‌آموزان را اذیت می‌کند، حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان اضافه کرد: کسانی که علاقمند به تعریض جاده هستند، تمایل دارند اعتباری به آنها اختصاص یابد تا بتوانند خانه باغی را احداث کنند که این امر نیز باید پیگیری شود.

وی با اشاره به نبود امکانات ورزشی در این روستا نیز بیان داشت: زمینی مناسب در روستا در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گیرد تا آنها امکانات لازم را برای ورزش جوانان و نوجوانان روستای ابرو مهیا کنند.

در پایان اهالی روستا خواستار ممانعت از حفاری غیر مجاز معادن سیلیس، چگونگی ارائه تسهیلات به کسانی که تعریض دارند، عدم فعالیت میراث فرهنگی در روستای هدف گردشگری، بهسازی مسیر مدرسه روستای ابرو و ... شدند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول