اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

100 میلیون تومان به روستای چشین همدان اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: امسال 100 میلیون تومان برای روستای چشین در نظر گرفته شده تا در احداث جوی و جدول‌گذاری روستا هزینه شود.

100 میلیون تومان به روستای چشین همدان اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز اعضای شورای اسلامی شهرستان همدان به همراه برخی از مدیران شهرستان همدان برای بررسی مشکلات دو روستای چشین و ابرو از این روستاها بازدید کردند.

روستای چشین در دو سال اخیر با همکاری مردم روستا، تعریض معابر و بهسازی روستایی را آغاز کرده است که تاکنون از روند مطلوبی برخوردار است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان در این جلسه به اقدامات انجام شده در این روستا اشاره کرد و افزود: روستای چشین با 340 خانوار یکی از بزرگ‌ترین روستاهاست که طرح هادی آن در سال 79 تهیه شده و در سال 88 این طرح مورد بازنگری قرار گرفت.

نقی پورقاسمی با بیان اینکه گلزار شهدای این روستا ساماندهی شده است، افزود: در این روستا 40 فقره تسهیلات مسکن روستایی به اهالی صورت گرفته و 40 نفر سند مالکیت دریافت کرده‌اند.

وی بیان داشت: در سال 88 نیز، 80 میلیون تومان اعتبار برای این روستا در نظر گرفته شد و این اعتبار در مسیر بهسازی جاده روستا هزینه شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان ادامه داد: با توجه به همکاری مردم در سال جاری شاهد بودیم که تخریب و آواربرداری توسط خود مردم انجام شده که در همین راستا 100 میلیون تومان در سال جاری برای این روستا در نظر گرفته شده تا برای جوی و جدول‌گذاری روستا هزینه شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان نیز در جمع دهیار، شورا و اهالی روستای چشین اظهار کرد: این بازدید در راستای بررسی مشکلات روستاها انجام می‌شود که به همین علت مدیران در روستا حاضر شده‌اند.

فاطمه دباغیان افزود: در روستای چشین که تعریض ساختمان‌ها تنها با همکاری مردم صورت گرفته است نشان از تلاش اهالی آن برای آبادانی روستا است.

یکی از اهالی روستای چشین به برخی از مشکلات روستای چشین اشاره کرد و گفت: نبود شبکه فاضلاب یکی از مشکلات اساسی ما در این روستاست به طوری که آب آشامیدنی ما را نیز تحت تأثیر قرار داده است و چاه‌های حفر شده را نیز آلوده کرده است.

وی با بیان اینکه 26 سال است که برای حل مشکل آب نامه‌نگاری می‌کنیم، اما حل نشده است، بیان داشت: به علت نبود شبکه فاضلاب، بخشی از فاضلاب منازل وارد رودخانه شده و موجب آلودگی می‌شوند که این امر هم برای اهالی روستا و هم برای مسافران مضر است.

جابه‌جایی تیرهای برق در اواسط کوچه‌ها و معابر، رفع پیچ جاده چشین که حوادثی را به دنبال دارد و ارائه تسهیلات به تعریضی‌های صورت گرفته از دیگر درخواست‌های اهالی روستا بود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول