اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبفار همدان:

تنها 10 روستای شهرستان همدان از شبکه فاضلاب برخوردارند

خبرگزاری فارس: معاون آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: با توجه به کثرت بی‌آبی روستاهای استان، اعتباری به فاضلاب روستایی اختصاص نمی‌یابد و هم‌اکنون تنها 10 روستای شهرستان همدان از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.

تنها 10 روستای شهرستان همدان از شبکه فاضلاب برخوردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هوشنگ ملکی ظهر امروز در بازدید از دو روستای چشین و ابرو و بررسی مشکلات این دو روستا با اشاره به مشکل بی‌آبی روستای چشین اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی آب‌دهی مناسبی نداشته‌ایم به همین علت در سال جاری یکی از اولویت‌های اصلی ما تأمین آب روستای چشین است هرچند به خرید چاه‌های همجوار نیز متوسل شدیم.

وی در خصوص عدم وجود فاضلاب در این روستا نیز ابراز داشت: با توجه به کثرت بی‌آبی روستاهای استان، اعتباری به فاضلاب روستایی اختصاص نمی‌یابد و هم‌اکنون 10 روستای شهرستان همدان از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.

معاون آب و فاضلاب استان همدان با رد وجود آلودگی در آب‌های روستایی تصریح کرد: در دو سال گذشته آزمایشگاه میکروبی در آبفای روستایی راه‌اندازی شده است که آب‌های روستایی را بررسی می‌کنیم، به همین علت در هیچ روستایی آلودگی فلزات سنگین و شیمیایی در آب روستایی وجود ندارد.

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان همدان نیز گفت: در سال 79 طرح هادی روستای چشین تهیه شد، کوچه‌های آن معبری دو تا سه متر داشت اما اکنون تعریض و بازگشایی شده و مشکلات سابق برطرف شده است.

محمود امیری بیان داشت: در سال جاری در صورت ابلاغ اعتبارات ملی در کنار 100 میلیون تومان اعتبار مصوب برای این روستا، اعتباری تکمیلی نیز برای بهسازی روستا اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه این روستا از ساخت‌ و ‌سازهای غیر مجاز آسیب‌دیده است، افزود: در راستای حفظ حریم روستا و طبیعت بکر آن باید از ساخت‌‌ و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود تا شکل روستا به هم نخورد و این نیازمند پیگیری دهیار است.

بخشدار مرکزی شهرستان همدان نیز با بیان اینکه 26 روستا در بخش مرکزی با مشکل آب مواجه هستند، افزود: در اکثر روستاها فاز اول بهسازی روستایی انجام شده است و فاز دوم نیاز به اعتبار دارد.

محمدجواد سیفی افزود: افزایش بودجه بهسازی و آب و فاضلاب از درخواست‌های جدی اهالی روستاست که همه مدیران باید برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سه طرح دولت نهم و دهم برای اهالی روستاها قابل توجه است، بیان داشت: یکی از این طرح‌ها مقاوم‌سازی مسکن روستایی است که باید با پیگیری مردم انجام شود که تاکنون مردم روستای چشین یک میلیارد تومان وام مقاوم‌سازی گرفته‌اند.

بخشدار مرکزی شهرستان همدان با اشاره به توسعه بخش کشاورزی اذعان داشت: دولت برای توسعه کشاورزی به هر نفر 30 میلیون تومان وام به علاوه آب و زمین می‌دهد که اهالی آن روستا در اولویت هستند و بهتر است که خود اقدام کنند.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: توسعه باغات به صورت مکانیزه نیز سومین طرح مطلوب دولت است که روستائیان می‌توانند از تسهیلات آن استفاده کنند و از آن در آبادانی روستای خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول