اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت بازرسی سازمان صنعت زنجان:

زنجان استان برتر در اجرای طرح شبنم شناخته شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان زنجان استان برتر و یکی از موفق‏‌ترین استان‏‌های کشور در اجرای طرح شبنم است.

زنجان استان برتر در اجرای طرح شبنم شناخته شد

طیبه نیک‏مرد در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طرح ویژه بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه سال جاری تا 15 مهر ماه در استان زنجان اجرا می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح ویژه بازگشایی مدارس نظارت دقیقی بر عرضه لوازم‏‌التحریر، پوشاک مدارس، کیف و کفش و سایر ملزومات دانش‏‌آموزی و دانشجویی صورت می‏‌گیرد، خاطرنشان کرد: متناسب با افزایش خرید مردم در فصل مدارس، تعداد گزارشات و شکایات مردمی نیز افزایش پیدا می‏‌کند.

‏ سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه نمایشگاه پاییزه نیز از 20 شهریور ماه سال جاری در استان زنجان برپا می‏‌شود، اضافه کرد: با اتحادیه‏‌های مورد نظر برای حضور در نمایشگاه و عرضه ملزومات مورد نظر مردم هماهنگی‏‌های لازم صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه طرح تشدید بازرسی نیز در ایام آغاز مدارس در استان زنجان اجرا می‎شود، تصریح کرد: مردم می‏‌توانند شکایات خود را با تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان درمیان بگذارند تا به آنها رسیدگی شود.

نیک‎مرد به اجرای طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی یا طرح شبنم در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر استان زنجان یکی از استان‌‏های برتر در اجرای این طرح به شمار می‏‌رود.

وی با بیان اینکه طرح شبنم مشمول کالاهای وارداتی است که به آنها کد رهگیری تعلق گرفته و برچسب شبنم نصب می‎شود، ادامه داد: بر اساس این کد رهگیری خریداران مطمئن می‏‌شوند که کالای مورد خرید آنها از کانال واسطه و تولیدکننده واقعی در بازار عرضه شده است.

‏سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه با اجرای طرح شبنم از تولید و توزیع کالاهای جعلی جلوگیری می‏‌شود، اضافه کرد: افزایش امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق و اطمینان مردم از نقش موثر دولت در حوزه کالا و خدمات وارداتی از دیگر مزایای اجرای این طرح محسوب می‎شود.

وی با تاکید بر اینکه با نصب برچسب شبنم بر روی کالاها، اصالت کالاها تایید می‏‌شود، خاطرنشان کرد: مردم با آرامش خاطر می‎توانند به خرید خود اعتماد کنند.

نیک‏مرد با اشاره به اینکه شهروندان کالاهایی که کد رهگیری و برچسب طرح شبنم را بر روی آنها مشاهده نکرده‏‌اند، به ستاد خبری نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اطلاع دهند، تصریح کرد: بازرسان سازمان با دریافت گزارشات در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‏‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه فقط کالاهای وارداتی مشمول طرح شبنم یا طرح شبکه بازرسی و نظارت مردمی می‏‌شود، ادامه داد: انواع لوازم خانگی، رایانه و ملحقات آن، تجهیزات پزشکی، انواع مکمل‏‌های دارویی و غذایی، انواع اسباب‌بازی، انواع تلفن‏‌های همراه و لوازم صوتی و تصویری از جمله کالاهایی هستند که مشمول طرح شبنم می‏‌شوند.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با ابراز امیدواری از نظارت و کنترل دقیق مردم در هنگام خرید کالاهای مورد نیاز خود اظهار داشت: هوشیاری مردم در این زمینه سبب کنترل بیشتر بازار توسط معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان می‏‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیشتر اتحادیه‏‌هایی که کالاهای خود را از کشورهای مختلف وارد می‏‌کنند کد رهگیری کالاهای خود را دریافت کرده‏‌اند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول