اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور پیشگیری از قاچاق کالا

طرح شبنم در نوشهر اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت نوشهر از اجرای طرح شبنم به منظور پیشگیری از قاچاق کالا در این شهرستان خبر داد.

طرح شبنم در نوشهر اجرایی می‌شود

جهانگیر بائی‌لاشک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: با اجرای طرح شبنم کنترل و شناسایی کالاهای قاچاق در سطح عرضه شامل شش گروه کالایی ادامه می‌یابد.

وی این شش گروه اول کالایی را شامل لوازم خانگی، انواع موتور یخچال، فریزر، انواع تلویزیون، انواع مایکروفر، انواع دوربین، انواع کولر گازی، انواع اتو، انواع آبمیوه‌گیری سه کاره و پنج کاره، انواع جاروبرقی، انواع لوازم صوتی و تصویری و انواع تلفن همراه برشمرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت نوشهر نیز با اشاره به اینکه در بخش رایانه، ملحقات آن شامل انواع چاپگر، انواع لپ تاپ و مونیتور، انواع جوهر و تونر چاپگر نیز در طرح شبنم قرار گرفت، تصریح کرد: در بخش اسباب‌بازی شامل انواع اسباب‌بازی، در تجهیزات پزشکی شامل دستگاه‌های سنجش فشار خون، دستگاه‌های گلوکومتر (سنجش قند خون)، نوارهای دستگاه سنجش قند خون، ایمپلنت‌های جراحی (که شامل بعضی از ردیف‌های تعرفه‌ای می‌شود) و انواع سمعک، گروه لوازم آرایشی و بهداشتی شامل انواع عطر و ادکلن و انواع اسپری‌های خوشبو کننده، انواع رنگ مو و انواع مکمل‌های غذایی و دارویی عنوان کرد.

بائی‌لاشک ادامه داد: این طرح در سطح عرضه فقط برای یکبار اجرا می‌شود و بعد از اجرای این طرح فروشندگان و عرضه کنندگان، ملزم به خرید و عرضه کالای بارکد دار هستند و کالای غیر بارکددار قاچاق محسوب شده و مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

این مسئول مزیت اجرای طرح شبنم را برای خریداران، اطمینان از خدمات پس از فروش، اطمینان از اصالت و کیفیت کالا برشمرد و تصریح کرد: مشتریان می‌توانند با ارسال بارکد کالاهای مورد اشاره به شماره 3000392 از قاچاق نبودن کالاها اطمینان پیدا کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظارت بر کنترل قیمت و تعدیل قیمت برخی از اقلام مصرفی در این شهرستان گفت: از اواسط تیر به بعد 130 تن مرغ با قیمت 4 هزار و 700 تومان در بازار عرضه شد.

وی از فروش ویژه با عنوان طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در این ماه خبر داد و اذعان داشت: برخی از واحدهای صنفی برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند و با نصب پارچه‌هایی بر سر درب این مغازه‌ها کالاهای مورد نیاز مردم اعم از گوشت سفید و قرمز، خواربار، میوه، برنج، بامیه و زولبیا، روغن و شکر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول