اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان:

کردستان رتبه دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی را بدست آورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان از کسب رتبه دوم استان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی طی پنج ماه نخست امسال در سطح کشور خبر داد.

کردستان رتبه دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی را بدست آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین دهقانی بعدازظهر امروز در نخستین گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی استان‌های منطقه 6 کشور در سنندج، اظهار کرد: توجه به مباحث اقتصادی و در نظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی برای حمایت از سرمایه و تولید از جمله مواردی است که باید همواره مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تلاش در مسیر تولید نیازهای داخل از منابع موجود در کشور با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص خرید کالاهای ایرانی میسر خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان تصریح کرد: در همین راستا و از سال 89 مرکز توسعه سرمایه‌گذاری کشور و به تبع آن در همه استان‌ها شکل گرفت که در استان کردستان تاکنون این ستاد 4 جلسه تشکیل داده و به مشکلات 15 سرمایه‌گذار رسیدگی کرده است.

*شناسایی 21 فرصت سرمایه‌گذاری در کردستان

دهقانی افزود: به منظور تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان نیز تاکنون 2 جلسه تخصصی برگزار شده و 21 فرصت سرمایه‌گذاری نیز در استان شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی یکی از سیاست‌های اصلی این اداره کل بوده و از زمان تاسیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در تیرماه سال 54 تاکنون تنها 9.7 درصد سرمایه‌گذاری مصوب در بخش خارجی در استان کردستان جذب و تحقق یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان افزود: برای سرمایه‌گذاری بخش خارجی در استان کردستان، 226 میلیون دلار مصوب شده که تاکنون تنها 22 میلیون دلار آن محقق شده است.

وی رتبه استان کردستان را در کشور از لحاظ سرمایه‌های مصوب شده شانزدهم عنوان کرد و گفت: تا پایان سال 90 استان کردستان از نظر جذب سرمایه‌های خارجی نیز در رتبه بیستم کشور قرار دارد که به هیچ عنوان جایگاه مناسبی نیست.

دهقانی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز فعالیت‌های گسترده‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صورت گرفته و تا پایان پنج ماهه نخست امسال با جذب 3.5 میلیون دلار سرمایه خارجی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده‌ایم.

وی اظهار داشت: نظارت مالی بر هزینه‌کرد دستگاه‌های اجرایی، برگزاری جلسات تخصصی ذی‌حسابان در خصوص ممنوعیت خرید کالاهای خارجی توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله راهکارهایی است که برای تقویت نظارت‌های مالی و تحقق شعار سال مدنظر قرار گرفته است.

دهقانی از بودجه اندک ستاد سرمایه‌گذاری استان‌ها و اختیارات کم این ستادها انتقاد کرد و گفت: این مشکلات مانع ایفای نقش گسترده ستادها شده است.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول