اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

حضور 400 سرمایه‌گذار در همایش سرمایه‌گذاری خلخال/برخی وزرا و رئیس مجلس هم دعوت شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: بیش از 400 سرمایه‌گذار و صاحب نظر کشور در حوزه اقتصادی برای حضور در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری جنوب استان به خلخال دعوت شده‌اند.

حضور 400 سرمایه‌گذار در همایش سرمایه‌گذاری خلخال/برخی وزرا و رئیس مجلس هم دعوت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه خلخال و کوثر اظهار داشت: این همایش روزهای 19 و 20 مهر ماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، چند نفر از وزرای کابینه دولت، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین صاحب نظران تراز اول اقتصادی کشور در خلخال برگزار می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در این همایش در موضوعات مختلف و تعیین شده مقالات و نشست‌های تخصصی انجام می‌شود، تصریح کرد: ما در حوزه راه، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، تأسیسات زیربنایی و مراکز آموزشی شاهد ارایه مطالب و دیدگاه‌های ارزنده‌ای می‌باشیم و به یقین نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه مفید و مؤثر می‌باشد.

عبداللهی با یادآوری اینکه در این همایش ملی سعی می‌شود فرصت‌های سرمایه‌گذاری جنوب استان در بخش معدن، صنعت، فضای کسب و کار، کارگاه‌های کوچک، مشاغل خانگی و همچنین مزیت‌های نسبی منطقه در تمام حوزه‌ها مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه سعی می‌شود مقالات برگزیده در قالب مجموعه‌ای ارزشمند تحویل شرکت‌کنندگان داده شود.

این مسئول با اعلام اینکه این همایش یک فرصت مناسبی نیز برای دریافت مجوز برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جنوب استان می‌باشد، اضافه کرد: نزدیک بودن خلخال به منطقه آزاد اقتصادی بندر انزلی موقعیت مناسبی را با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در منطقه نیمه خشک کشور فراهم آورده است تا این منطقه به محلی مناسب برای انبار و دپوی کالاهای بندر انزلی تبدیل شود.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از توانمندی‌های این شهرستان مخفی مانده است، بیان کرد: خلخال از بهترین سرمایه‌های مواد معدنی و کانی برخوردار است که متأسفانه به دلایل مختلف این مواد معدنی خام و بدون اینکه فرآوری شود از این شهرستان خارج می‌شود که این خود یک فرصت‌سوزی در زمینه اشتغال،‌ کارآفرینی و توسعه همه‌جانبه منطقه است.

به گزارش فارس، فرماندار خلخال ادامه داد:‌ یکی دیگر از مشکلات زیرساختی در این شهرستان بحث راه‌ها و توسعه‌نیافتگی در این زمینه است که در حال حاضر از چهار مسیر توسعه راه و زیرساخت‌های مورد نظر در حال انجام است که امیدواریم با تکمیل این مسیرها و همچنین تکمیل راه‌آهن اردبیل زمینه توسعه همه‌جانبه منطقه بهتر و مطلوب‌تر فراهم آید.

عبداللهی همچنین دیگر توانمندی این شهرستان را بحث گردشگری توصیف کرد و گفت:‌ در این زمینه امیدواریم در قالب این همایش استعدادهای منطقه اعم از آثار تاریخی، آثار طبیعی،‌ صنایع دستی و قابلیت‌های منحصر به فرد مناطق نمونه گردشگری را بهتر و بیشتر معرفی کنیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول