اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استان اردبیل:

نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روستاها تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت:‌ نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روستاهای استان اردبیل و همچنین به صورت ملی در تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روستاها تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی عصر امروز در جلسه هماهنگی شکل‌گیری و فعالیت تعاونی‌های فراگیر روستایی در استانداری اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه سعی می‌شود توانمندی‌های دهیاری‌ها و روستاییان به صورت ملی و منطقه‌ای به نمایش گذاشته شود که ظرف 48 ساعت آینده باید دهیاری‌ها در این امر مشارکت کرده و توانمندی‌های خود را برای عرضه در نمایشگاه معرفی کنند.

وی با اشاره به تأخیر به وجود آمده در برگزاری جلسات دهیاری‌ها در مورد شرکت‌های تعاونی دهیاری تصریح کرد:‌ ما دومین جلسه را در حالی برگزار می‌کنیم که برخی از دهیاری‌ها همچنان با مشکلاتی در شکل‌گیری تعاونی‌های دهیاری مواجه هستند که برگزاری نشست‌های مشورتی دهیاران و بخشداری‌ها می‌تواند تا حدودی به رفع آن کمک کند.

نجفی از اعلام آمادگی شرکت کاکا برای اجرای طرح کود غنی شده در مناطق روستایی با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال، درآمدزایی بیشتر برای روستاییان و حفظ بهداشت در مناطق روستایی خاطر نشان کرد: تمام شرکت‌های تعاونی دهیاران آماده هستند تا در این طرح مشارکت جدی داشته باشند.

31 شرکت تعاونی دهیاری در اردبیل تأسیس شده است

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت 534 دهیاری در سطح استان اضافه کرد: 31 شرکت تعاونی فراگیر روستایی در دهیاری‌های استان شکل گرفته که به غیر از شهرستان سرعین که دارای یک شرکت است در مابقی بخش‌ها یک تا سه شرکت تعاونی تأسیس شده و یا در حال راه‌اندازی است.

وی بیان کرد: در این شرکت‌ها سعی می‌شود کارهای عمرانی و اقتصادی پیگیری شده و حداقل اعضای آن با تشکیل یک جلسه ماهیانه بتوانند گزارشی از عملکرد خودشان را به هیئت مدیره برای ارسال و ابلاغ به استان در اختیار آنها قرار دهند.

اعتبار تخصیص یافته به دهیاری‌ها 100 درصد عمرانی است

به گزارش فارس، مدیرکل امور روستایی استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: ‌در آینده‌ای نزدیک اعتباراتی به دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد که 100 درصد آن عمرانی است و هیچ دهیاری حق ندارد از این محل هزینه جاری برای خود کنار بگذارد.

نجفی همچنین از اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای خرید ماشین‌آلات از محل اعتبارات سال 90 خبر داد و افزود: این اعتبار در ابتدا قرار بود از طریق مدیریت روستایی استان صرف خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین دهیاری‌ها شود که در چند روز گذشته بخشنامه‌ای ابلاغ شد که این اعتبار در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد تا آنها بتوانند خودشان به این کار دست بزنند.

وی تصریح کرد:‌ ما نیز پیشنهاد می‌کنیم این خرید به صورت مشارکتی و براساس نیاز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات سبک و سنگین صورت بگیرد و دهیاری‌ها حق ندارند از این محل برای خرید رایانه یا دیگر تجهیزات اداری اقدام کنند.

نجفی پیشنهاد کرد دهیاری‌های با جمعیت کمتر به صورت مشارکتی به خرید تجهیزات با اولویت ماشین‌آلات حمل زباله در روستاها اقدام کنند.

وی همچنین از تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات نگهداری راه روستایی و برف‌روبی اشاره کرد و اظهار داشت: ساماندهی مسایل فنی دهیاری‌ها نیز در قالب شرکت‌های تعاونی در دستور کار است و در کنار آن دهیاران موظف هستند مشکل بیمه کارگزاران حوزه مالی را برطرف کنند.

نجفی در مورد اجرای فاضلاب خانگی در برخی از روستاها به همت شرکت آب و فاضلاب روستایی خاطر نشان کرد: به دلیل هزینه سنگین اجرای این طرح مستلزم گذر زمان است و ضرورت دارد دهیاری‌ها نسبت به جمع‌آوری مکانیزه زباله‌ها با ماشین‌آلات جدید اقدام کنند.

وی در پایان سخنان خود از ساماندهی گورستان‌های روستایی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران و همچنین بازدید دهیاران از مناطق زلزله‌زده اهر در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول