اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک طراح لباس:

بهبود پوشش نیازمند سرمایه‌گذاری بر نمایشگاه‎های مد و لباس است

خبرگزاری فارس: یک طراح لباس گفت: مسئولان برای بهبود شرایط پوشش باید بر زیرساخت‎هایی همچون تربیت و آموزش طراحان زبده و حمایت از ایده‌های آنان و همچنین برگزاری نمایشگاه‎های مد و لباس سرمایه‌گذاری کنند.

بهبود پوشش نیازمند سرمایه‌گذاری بر نمایشگاه‎های مد و لباس است

سعیده رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار یا خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در جامعه امروز پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن شبکه‌‌های ارتباطی تأثیر زیادی بر زندگی افراد جامعه دارد و نوع پوشش از جمله مهم‌ترین این تأثیرات است.

وی افزود: رسانه‌های گروهی به کمک تبلیغات و مدهای جدید نیازها و الگوهای جدیدی برای افراد ایجاد می‌کنند که برخی از این الگوها با فرهنگ جامعه تناسبی ندارد و باعث مشکلات اجتماعی و خانوادگی می‌شود.

این طراح لباس در ادامه با اشاره به اینکه، علاوه بر رسانه‌ها خانواده و جامعه بر پوشش تأثیر دارند، گفت: مسئولان برای بهبود شرایط پوشش باید بر زیرساخت‎هایی همچون تربیت و آموزش طراحان زبده و همکاری متخصصان مد و لباس، عوامل تولید و توزیع و همچنین برگزاری نمایشگاه‎های مد و لباس سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما با این وجود که از پوشاک مانتو و چادر استفاده زیادی می‎شود، اما هنوز به تولید این دو پوشاک خودکفا نشده‎ایم و چادر در مقیاس بالایی از کشورهای دیگر وارد می‎شود.

رضایی بیان کرد: در سال‎های گذشته در ارتباط با مصرف زیاد داخلی چادر و عدم تولید داخلی این محصول بحث می‎شود، اما هنوز مسئولان به نتیجه قطعی در این امر فائق نشده‎اند.

وی با اشاره به اینکه، حل نشدن این مشکل شاید به این دلیل است که مسئولان صنعت و بازرگانی نیز در این مورد با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: در ایران مشکل وجود طراح لباس و تولید وجود ندارد.

رضایی گفت: ما در کشورمان مشکل تولید و طراح لباس نداریم، اما عدم وجود تعامل میان این دو بخش مانع تولید پوشاک مناسب در جامعه شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید تعامل و همکاری میان طراحان لباس و دست‌اندرکاران تولید دوچندان شود، اضافه کرد: کارگروه مد و لباس پس از تشکیل و آغاز فعالیت‎های خود به دنبال جبران این کاستی‎ها است و ما نیز انتظار داریم مشکلات پوشاک ما از لحاظ طراحی و تولید به زودی حل شود.

این طراح لباس از مسئولان صدا و سیما خواست تا در ترویج فرهنگ مد و لباس مناسب در جامعه بکوشند و در ادامه به فارس گفت: وظیفه صدا و سیما در فرهنگ‎سازی مناسب مد و لباس را نمی‎توان نادیده گرفت، زیرا صدا و سیما به عنوان رسانه‎ای تأثیرگذار باید خروجی‎های کارگروه مد و لباس که مورد تأیید است را نهادینه کند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول