اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

حوزه سرمایه‌گذاری نباید درگیر حاشیه‌های بی‌مورد شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری حاشیه‌های زیادی و بی‌مورد را نمی‌طلبد.

حوزه سرمایه‌گذاری نباید درگیر حاشیه‌های بی‌مورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی در همایش نقش معدن در توسعه اقتصادی و نقش مهندسی در بهبود فعالیت‌های معدنی در استان همدان با بیان اینکه خدمت‌رسانی و در خدمت مردم بودن برخاسته از ایده‌ها و تفکرات صادقانه است خدمت‌رسانی را تکیه‌گاهی مهم برای همه حوزه‌ها دانست.

وی با بیان اینکه حوزه اقتصاد و سرمایه‌گذاری حاشیه‌های زیادی را نمی‌طلبد، ابراز کرد: در این حوزه سود و تلاش مستتر است که بر این اساس نیز احصای وضعیت موجود دشوار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته کاروان تلاش و کوشش انقلاب هیچ‌گاه زمین‌گیر نشده، گفت: اقتضای حوزه اقتصادی نیز داشتن نگاهی جدی است تا واقعیات ملموس و مشهود فعلی را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مستمراً در جهت‌گیری‌های خود گرفتار آمار و ارقام شویم نمی‌توانیم گره‌یابی کنیم، افزود: اوج شتاب و چاشنی حرکت را هنوز پیدا نکرده‌ایم.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه در راستای توسعه اقتصادی و توجه به ارتقای بخش معدن گره کار خیلی سخت نیست، گفت: نگاه واقع‌بینانه و حقیقت‌جویی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش معدن نیاز است.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری اولیه باید در معادن صورت گیرد تا بر اثر این حرکت ارزش‌ افزوده‌ها نیز احصا و مشکلات نیز رصد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر لزوم ارزیابی موانع و مشکلات موجود در بحث معدن ابراز کرد: باید مشخص شود گره کار کجاست مربوط به مجوزهاست یا تسهیلات و سرمایه‌گذاری؟

وی با بیان اینکه در بحث بنگاه‌های زودبازده سرمایه‌گذاری و تسهیلاتی صورت گرفته عنوان کرد: در بحث بازرگانی صنعت معدن را دپو کرده‌ایم که با این وصف توجه یک‌طرفانه به آمار و ارقام کافی نیست.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه بخش اعظمی از تولیدات استخراجی از معادن استان به صورت خام به سایر استان‌ها صادر می‌شود، بر لزوم ارتقای صنعت فرآوری مواد معدنی خام در استان صحه گذاشت.

وی با بیان اینکه ما به ظرفیت بالقوه استان واقف هستیم و کم و کیف اتفاقات حوزه‌های مختلف را داریم، تأکید کرد: یک نگاه وحدت رویه‌ای از سطوح بالای مدیریتی استانی تا قشر کارگری و کارفرمایی باید ایجاد شود چرا که حوزه معادن استان حوزه تلاش است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم از هیچکدام از موارد خدمت‌رسانی به مردم غافل شویم، تصریح کرد: طرح موضوع شاید خوشایند باشد و سیمایی را ترسیم کند اما باید توانمندی‌ها را نیز بررسی کرد و سنجید و بر حوزه بازرگانی معدن تکیه داد.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم بررسی‌ کوتاهی‌‌های صورت گرفته در حوزه معدن استان بر لزوم بررسی قانونی مشکلات صحه گذاشت و تأکید کرد: در این راستا نگاه باید واحد و به دور از حاشیه‌سازی باشد.

انتهای پیام/‌ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول