اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان خواستار شد

افزایش اعتبارات مراکز توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌های غرب کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان خواستار افزایش اعتبارات و حمایت‌های مالی از مراکز توسعه سرمایه‌گذاری‌ در استان‌های غرب کشور شد.

افزایش اعتبارات مراکز توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌های غرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، تیمور هدایتی بعدازظهر امروز در نخستین گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی استان‌های منطقه 6 کشور در سنندج، اظهار کرد: عدم موفقیت مراکز توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌های غرب کشور به ویژه استان لرستان به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در این استان‌ها در گذشته است.

به گفته وی، رفع این مشکل نیازمند عزم جدی و هماهنگی گسترده همه دستگاه‌های اجرایی و تلاش مسئولان ارشد این استان‌ها است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: منابع ما محدود بوده و باید به منظور اهداف سند چشم‌انداز توسعه 20 ساله کشور به مبحث جذب سرمایه‌گذاری خارجی و نگهداری منابع موجود نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

ابوالفضل عباسچیان افزود: متأسفانه تلفیق فعالیت‌های اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری با استانداری‌ها با مشکل مواجه بوده و همین امر روند فعالیت ادارات کل امور اقتصادی را کند کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد با گسترش آموزش‌های لازم برای کارشناسان و مسئولان مالی و سرمایه‌گذاری دستگاه‌های اجرایی و گسترش حمایت‌های مسئولان ارشد استان‌ها شاهد روندی روبه رشد و برنامه‌ای منسجم در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی باشیم.

به گفته وی، عدم نگرش جدی دستگاه‌های اجرایی در خصوص فعالیت مرکز توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌ها، عدم پاسخگویی به موقع دستگاه‌های اجرایی به موارد پیشنهادی مرکز، موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی درخصوص جذب سرمایه‌گذاری‌ها، بروکراسی زائد اداری و نبود مشوق‌های لازم موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران و کاهش رغبت آنان برای سرمایه‌گذاری در استان‌های غرب کشور شده است.

گفتنی است نخستین گردهمایی مدیران‌کل امور اقتصادی و دارایی منطقه 6 کشور با حضور مدیران کل استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان و کردستان و به میزبانی شهر سنندج برگزار شد.

بحث و تبادل نظر در خصوص ماده 179 برنامه پنجم توسعه، عملکرد مراکز خدمات و ستادهای سرمایه‌گذاری و اقدامات انجام شده در راستای تحقق منویات رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از جمله مواردی بود که توسط مدیران حاضر مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول