اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

شکل‌گیری پنجره‌ واحد به سرمایه‌گذاری حقیقی کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: بحث شکل‌گیری و تحقق پنجره واحد به توسعه و تقویت جبهه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در استان اردبیل کمک می‌کند.

شکل‌گیری پنجره‌ واحد به سرمایه‌گذاری حقیقی کمک می‌کند

ارژنگ عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل ستاد سرمایه‌گذاری با مسئولیت استانداری اردبیل شکل گرفته است که اعضای آن سعی می‌کنند زیرساخت لازم برای حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کنند تا با احصاء توانمندی‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان در قالب یک بسته کامل سرمایه‌گذاری آنها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی بخش کشاورزی،‌ گردشگری و صنعت و معدن را از بخش‌های اولویت‌دار جذب سرمایه‌گذاران توصیف کرد و یادآور شد: تمام توانمندی‌های این بخش شناسایی، تکثیر و معرفی شده و در اختیار سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای متعدد قرار گرفته است تا سرمایه‌گذاران خارجی نیز بتوانند از این طریق علاقمند به حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف باشند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت:‌ سعی کردیم با تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری جلوی برخی استعلامات و بوروکراسی بیهوده را بگیریم و در سیستم اداری یک رضایت‌مندی شایسته‌ای را در جلب و جذب سرمایه‌گذاران فراهم آوریم.

عزیزی تاکید کرد:‌ تمام ظرفیت‌های استان و دستگاه‌های مرتبط با صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری آماده هستند تا ضمن سهولت در صدور مجوزها به گستردگی و پر‌بار شدن حوزه سرمایه‌گذاری در استان کمک کنند.

این مسئول وظیفه دولت را آماده‌سازی زیر‌ساخت‌ها به شکل کامل برای حضور سرمایه‌گذاران توصیف کرد و افزود: ما برای تامین زیر‌ساخت‌ها به معرفی توانمندی‌های حوزه سرمایه‌گذاری استان اقدام کردیم تا با دید مثبت و کنار گذاشتن تنگ‌نظری‌های احتمالی بتوانیم فعالیت‌ها و اقدامات مثبت را انجام دهیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل به خبرنگار فارس بیان داشت: برای ما فرقی نمی‌کند که افراد بومی یا غیر‌بومی علاقمند به سرمایه‌گذاری در استان باشند ولی در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران برای توانمندی در این بخش نیازمند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با هدف تامین نقدینگی خود هستند که امیدواریم در این زمینه کاستی‌ها و نارسایی‌های احتمالی نیز برطرف شود.

عزیزی ادامه داد: در دور چهارم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مقرر بود 300 میلیارد تومان خط اعتباری ویژه بانکی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و صنعتگران استان اختصاص یابد که هنوز این رقم تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد:‌ از طریق دستگاه‌های ملی تامین و پرداخت این رقم تسهیلاتی را پیگیری می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم از این طریق بخش عظیمی از مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی استان را برطرف کنیم که در این زمینه اخیراً تسهیلاتی با عنوان صیانت از تولید نیز به استان ابلاغ شده است که سعی می‌شود با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این تسهیلات به بهترین شکل در اختیار فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل بالا بودن ریسک در این حوزه و همچنین متغیر بودن نرخ ارز را از دیگر مشکلات و معضلات اعلام کرد و در گفت‌وگوی خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در این زمینه سعی می‌شود حمایت‌ها به شکلی باشد تا سرمایه‌گذاران با علاقمندی بیشتر آماده حضور در بخش سرمایه‌گذاری و همچنین انجام کارهای خطیر باشند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول