اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام:

دستگاه‌های اجرایی از موازی‌کاری در بحث سرمایه‌گذاری پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام خواستار پرهیز دستگاه‌های اجرایی از موازی‌کاری در بحث سرمایه‌گذاری شد.

دستگاه‌های اجرایی از موازی‌کاری در بحث سرمایه‌گذاری پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌صفر امامی بعدازظهر امروز در نخستین گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی استان‌های منطقه 6 کشور در سنندج، اظهار کرد: موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی و عدم توجه به سرمایه‌ها سرگردان داخلی مهم‌ترین چالش‌های حوزه سرمایه‌گذاری در کشور است.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه‌های داخلی سرگردان و پرهیز از موازی‌کاری و رفع موانع جذب تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران از جمله نیازهای کشور برای ارتقای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: متأسفانه بیشتر استان‌های غرب کشور با این مشکلات مواجه بوده و به دلیل عدم آگاهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ارشد این استان‌ها از کارکرد ستادهای سرمایه‌گذاری تاکنون آنچنان که شایسته است در امر سرمایه‌گذاری از این ستادها به شکل محوری استفاده نشده است.

امامی افزود: موازی‌کاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و عدم آشنایی مدیران دستگاه‌های مختلف با جایگاه و توانمندی ستاد سرمایه‌گذاری در استان‌ها همراه با عدم توجه به سرمایه‌های سرگردان داخلی و اطلاع‌رسانی ضعیف برای کاهش میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران از جمله موانعی است که سرمایه‌گذاری در استان‌های غرب کشور را تحت شعاع قرار داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام از عدم حضور نماینده‌ای از سوی مرکز سرمایه‌گذاری کشور در قالب سفرهای استانی هیئت دولت به استان‌های مختلف کشور انتقاد کرد و افزود: امید است این مهم در سفرهای آینده هیئت دولت به استان‌ها مدنظر قرار گیرد و زمینه برای تسهیل هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری در استان‌های غرب کشور فراهم شود.

امامی تصریح کرد: متأسفانه قدرت اجرایی مدیران امور اقتصادی و دارایی در خصوص مرکز توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در استان‌ها کم بوده و استانداری‌ها هم امور را در دست گرفته‌اند و همین امر موجب تشدید موازی‌کاری و فعالیت‌های غیر کارشناسی دستگاه‌های اجرایی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه نیز در این جلسه خواستار تبادل طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری استان‌های غرب کشور به منظور ایجاد هماهنگی و جذب حداکثری سرمایه‌گذاری در استان‌های غرب کشور و تلاش در مسیر تمرکززدایی در کشور شد.

جهانبخش کهریزی افزود: موانع پیش روی جذب تسهیلات بانکی و مبحث جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی از جمله دغدغه‌های همه استان‌های غرب کشور به شمار آمده و تمام طرح‌های سرمایه‌گذاری در مرحله دریافت تسهیلات بانکی به بن‌بست برخورد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 100 فرصت سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه فراهم شده و آمادگی داریم که همه طرح‌های مصوب خویش را در اختیار استان‌های غرب کشور قرار دهیم.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول