اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دیواندره:

نهضت آبرسانی موجب توسعه پایدار کشاورزی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دیواندره گفت: تلاش برای تحقق اهداف نهضت عظیم آبرسانی و حمایت از طرح‌های آبخیزداری موجب توسعه پایدار کشاورزی در این شهرستان خواهد شد.

نهضت آبرسانی موجب توسعه پایدار کشاورزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سعدی نقشبندی در جلسه‌ای که به منظور بررسی طرح نهضت آبرسانی شهرستان دیواندره تشکیل شده بود، اظهار کرد: توجه ویژه دولت به توسعه بخش کشاورزی فرصتی بی‌نظیر برای توسعه این بخش در کردستان است که باید از آن به صورت ویژه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید با استفاده بهینه از این ظرفیت زمینه اجرای طرح‌های مهم و تاثیر‌گذار کشاورزی را در سطح شهرستان و استان فراهم کرد.

به گفته فرماندار دیواندره، با وجود ظرفیت‌های فراوان استان در عرصه‌های آب و کشاورزی، می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مدون و جذب اعتبارات مناسب، کردستان را به قطب اصلی کشاورزی کشور تبدیل کرد.

نقشبندی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این زمینه، همکاری تمامی دستگاه‌های متولی برای تحقق نهضت عظیم آبرسانی است و با استفاده بهینه از منابع آبی استان زمینه توسعه و خودکفایی کشاورزی استان فراهم خواهد شد.

وی به حمایت دولت از طرح‌های آبخیزداری در شهرستان اشاره کرد و افزود: با تحقق بهره‌برداری از سدهای در دست احداث و توسعه زیرساخت‌ها و شبکه‌های انتقال آب به اراضی کشاورزی، تولیدات این بخش در سطح استان چند برابر می‌شود.

وی به بهره‌برداری از 40 هکتار طرح ‌آبیاری تحت‌فشار در 18 روستای دیواندره به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها با صرف اعتباری بالغ بر 1.6 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و 40 هکتار زمین را زیرپوشش قرار داده است.

به گفته وی، بهره‌برداری از پروژه لوله‌گذاری 6 هزار و 401 متر لوله پلی‌اتیلن برای انتقال آب مزارع پنج روستای شهرستان دیواندره بالغ بر یک‌ میلیارد و 397 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

فرماندار شهرستان دیواندره به افتتاح 65 طرح عمرانی و رفاهی در این شهرستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 88 میلیارد ریال هزینه شد.

به گفته وی، بهره‌برداری از 23 سد رسوب‌گیر آبخیزداری، 40 هکتار طرح آبیاری تحت‌فشار در 18 روستا، افتتاح دو مرغداری 20 هزار قطعه‌ای و گازرسانی به هشت روستا از مهم‌ترین پروژه‌های بهره‌برداری شده دیواندره در هفته دولت بود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول