اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد بویین زهرا:

هنر اسلامی سوق‌دهنده جامعه به عرصه‌های تعالی است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا گفت: هنر اسلامی سوق‌دهنده جامعه به سوی عرصه‌های تعالی است.

هنر اسلامی سوق‌دهنده جامعه به عرصه‌های تعالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی زارعی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری مسابقه نقاشی اتحاد در بویین زهرا با بیان اینکه هنر اسلامی تضمین‌کننده روح و روان مسلمانان است، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر به علت توجه ناکافی به عرصه‌های فرهنگی و هنری در پاره‌ای از بخش‌ها استعداد‌های جوانان کور شده و از بین رفته است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه هر نقاشی و  تصویرگری از هنر‌های ممتاز و برجسته ایرانی است، افزود: توجه دقیق و دلسوزانه به بخش‌های گوناگون فرهنگی و هنری فریضه‌ای است که اگر در سطح جامعه به صورت صحیح نهادینه شود به طور قطع می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات را گرفته و تعالی‌بخش جوانان باشد.

وی با بیان اینکه جهش فرهنگی و اجتماعی کشور به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد، بیان کرد: یکی از دلایلی که تاکنون به عنوان راهبری اصلی در مسیر اعتلای فرهنگی و دینی مطرح بوده است حضور با اشتیاق و پرانگیزه جوانان و علاقه‌مندان به عرصه‌های انسان‌ساز فرهنگ و هنر بوده که سبب دوام و تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی در این حوزه شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سوی این اداره در راستای توسعه فرهنگی در بخش‌های مختلف این شهرستان تصریح کرد: تاکنون بیش از ده‌ها نمایشگاه‌ کتاب و مسابقات فرهنگی و هنری در شهر‌های آبگرم، دشتابی، رامند و شال برگزار شده است.

زارعی لزوم ارایه راهکار‌های مناسب و مطلوب برای گسترش عرصه‌های فرهنگی را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: شرکت جوانان در مراسمات فرهنگی و هنری نمایی از اقتدار و اعتلای فرهنگی کشور است.

وی با تشریح گزارشی پیرامون فعالیت‌های هنری انجام شده در طول یک‌ سال گذشته در شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: برپایی دوره‌های آموزشی بازیگری تئاتر و سینما، انتشار و توزیع ویژه‌نامه‌های فرهنگی و فصل‌نامه‌ها، دعوت از اساتید و مربیان فرهنگی از جمله اقدامات محوری این اداره بوده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا بیان کرد: در سال جاری نیز قرار است چندین طرح بزرگ فرهنگی با موضوعات مختلف دینی و اجتماعی در این شهرستان به اجرا در‌آید.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول