اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده رمان جاده جنگ:

هنر بهترین زبان ثبت دقایق انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: نویسنده رمان جاده جنگ انقلاب اسلامی ایران گفت: باید تمام دقایق انقلاب ثبت و ضبط شود و بهترین زبان ثبت و ضبط، زبان هنر است.

هنر بهترین زبان ثبت دقایق انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همایش "ادبیات و فرصت انقلاب" با حضور منصور انوری نویسنده رمان جاده جنگ، وحید جلیلی سردبیر نشریه راه و سیدعلیرضا مهرداد یکی از راویان دفاع مقدس در مسجد حجةالمهدی مشهد برگزار شد.

در این همایش منصور انوری نویسنده رمان جاده جنگ انقلاب اسلامی ایران در این همایش با اشاره به اینکه انقلاب ایران با تمام انقلاب‌های جهان تفاوت دارد، اظهار کرد: باید نویسندگان بسیاری در وصف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قلم‌زنی کنند.

نویسنده رمان جاده جنگ با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای ریشه مذهبی است، بیان داشت: باید تمام دقایق انقلاب ثبت و ضبط شود و بهترین زبان ثبت و ضبط، زبان هنر است.

وی افزود: از انقلاب اسلامی ایران می‌توان به ‌عنوان جنگ جهانی سوم یاد کرد و در دوران دفاع مقدس ایران به معنای واقعی تنها بود و تمام استکبار دست در دست هم به دنبال شکست ایران بودند که به یاری خدا و همت مردم این امر محقق نشد و ذره‌ای از خاک کشور به تصرف دشمن درنیامد.

انوری تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمن با تمام قوا به جنگ با ایران پرداخت و با وجود اینکه فکر شکست را در ذهن خود نمی‌پروراند، فرزندان ایران‌زمین آمال و آرزوهای دشمن را نقش بر آب کردند و آنان را در حسرت پیروزی گذاشتند.

در ادامه وحید جلیلی، سردبیر نشریه راه با اشاره به نقش انقلاب در جذب مخاطب در عرصه هنر خاطرنشان کرد: ما باید دغدغه سینما، ادبیات و هنر داشته باشیم و آن را بین مردم ایجاد کنیم که انقلاب اسلامی ایران این فرصت را فراهم کرد.

جلیلی افزود: انقلاب اسلامی ایران میلیون‌ها نفر مخاطب برای هنر به ارمغان آورد و درهای هنر را به روی متدیّنان باز کرده است.

سردبیر نشریه راه به بیانات امام خمینی (ره) بعد از ورود به ایران در ارتباط با سینما اشاره کرد و متذکر شد: امام راحل فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالف هستیم، زیرا در دوران پیش از انقلاب مصداقی به جز فحشا برای سینمای ایران وجود نداشت و انقلاب اسلامی راه را برای هنر باز کرد.

در ادامه سیدعلیرضا مهرداد یکی از راویان دفاع مقدس با اشاره به اینکه فرزندان انقلاب خود به تنهایی راه خویش را پیدا کردند و امروز نویدهای روشنی را برای ادبیات منتشر کرده‌اند، تصریح کرد: شاهکارهای ادبیات دنیا مربوط به انقلاب‌هاست و ایران نیز می‌تواند با طی این مسیر به خلق شاهکارهای ادبی بپردازد.

وی با اشاره به کتاب جاده جنگ، ادامه داد: ادبیات دفاع مقدس، از تلاقی عرفان و حماسه به وجود می‌آید و رمان جاده جنگ، اگر بلندترین رمان ادبیات دنیا نباشد، به طور حتم بلندترین رمان ادبیات ایران خواهد بود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول