اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید از ساخت بزرگ‏ترین خشت سفالی جهان عنوان شد

هویت ملی و هنر ایرانی ـ اسلامی در جهان به نمایش گذاشته می‏‌شود

خبرگزاری فارس: در بازدید از مراحل ساخت بزرگ‏ترین خشت سفالی جهان در شاهرود عنوان شد که هویت ملی و هنر ایرانی ـ اسلامی در جهان با تولید این آثار به نمایش گذاشته می‏‌شود.

هویت ملی و هنر ایرانی ـ اسلامی در جهان به نمایش گذاشته می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، امام جمعه شاهرود پیش‌ازظهر امروز در بازدید از مراحل ساخت بزرگ‏ترین خشت سفالی جهان اظهار داشت: تهیه این آثار نشانه هویت ملی و هنر ایرانی ـ اسلامی است.

حجت‏‌الاسلام محمود ترابی که به همراه اعضای شورای فرهنگ عمومی شاهرود از مراحل ساخت بزرگ‏ترین خشت سفالی جهان بازدید می‏‌کردند، ضمن تقدیر از سازندگان چنین اثرهای ماندگاری ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد طرح‏‌های بهتر و عظیم‎تری باشیم و این آثار نشانه هویت ملی هنر ایرانی اسلامی ماست که باید تلاش کرد آن را حفظ کرد و به جهانیان ارائه داد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود نیز در حاشیه این بازدید گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی شاهرود با حضور در اداره ارشاد اسلامی از مراحل ساخت خشت 6 متری که توسط استاد رضا نوری، مسئول هنرهای تجسمی کانون بسیج هنرمندان در حال ساخت است، بازدید کردند.

عباس اعتماد با اشاره به اینکه کار ساخت این خشت 6 متری قریب به یک سال است که آغاز شده، افزود: در ساخت این خشت هنرمندان بسیجی نیز در کنار استاد نوری در حال کار هستند که امیدواریم در آینده‎ای نزدیک شاهد رونمایی از این کار بزرگ و ارزشمند باشیم.

وی به طرح این خشت اشاره کرد و گفت: در این خشت نماد عَلَم و دَستان و مشک سقای کربلا ابوالفضل العباس (ع) است که برگرفته از تیتراژ سریال مختارنامه طراحی و در حال ساخت است و با توجه به تحقیقات به عمل آمده، این خشت بزرگ‏ترین خشت سفالی جهان خواهد بود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول