به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، رضا نبیزاده در ارتباط با نحوه نگارش اسماءالحسنی اظهار داشت: خط ثلث به دفعات در هنرهای اسلامی ما تکرار شده است که این خط به نوعی نمادی از هنر اسلامی ما محسوب میشود و شکوه و معنویت هنر اسلامی را میتوان در این خط یافت.
وی افزود: در همین راستا برای نگارش اسماءالحسنی در پل گالریها از خط ثلث بهره بردم.
عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران ادامه داد: حاشیه این اسماء نیز تذهیبکاریهای مربوط به قرآنهای عصر سلجوقی به کار رفته است.
این هنرمند تصریح کرد: ماه مبارک رمضان میتواند بهانهای باشد تا فضای شهر را با استفاده از اسماءالحسنی در مکانهایی که شهروندان زمان بیشتری برای تامل در آنها دارند، معنویتر کنیم.
نبیزاده افزود: در لحظات ملکوتی اذان، مردم ارتباطی کامل با اسماءالحسنی به صورت صوتی پیدا میکنند و جای آن دارد ارتباط بصری مناسبی هم برای ساعات و دقایقی که مردم زمانشان را در فضای شهر میگذرانند، وجود داشته باشد.
عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک کشور در ادامه در ارتباط با اهمیت فضاسازیهای شهری همگام با مناسبتها و لزوم تغییر چهره شهر در ایام خاص اظهار داشت: از آنجایی که ما در شهری زندگی میکنیم که از آن به عنوان پایتخت معنوی ایران یاد میشود، جای آن را دارد تا با استفاده از هنر هنرمندان شهر، چهره شهر را در ایام خاص با هنر، متفاوت کرد تا تاثیر معنوی این روزها را در روحیه و چهره مردم بتوان دید.
انتهای پیام/ش20/ط4000