اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

روز جهانی قدس از هنرهای بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب گفت: تدبر در نام‌گذاری روز جهانی قدس یکی از هنرهای ماندگار و جهانی امام خمینی (ره) است.

روز جهانی قدس از هنرهای بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین میرزاحسین معتمدی‌فر در مراسم تودیع و معارفه فرماندار میناب، ماه رمضان را به کارگاه آموزشی به معنای خاص کلمه تعبیر کرد و افزود: براساس روایات موجود از معصومان (ع) ماه رمضان فرصتی برای پختگی انسان است.

وی از امام اول شیعیان و اهل‌بیت پیامبر (ص) به عنوان ممتازترین شاگردان کارگاه حق تعالی نام برد و اظهار داشت: ائمه هدی همواره بر کسب فیوضات معنوی در ماه رمضان تاکید فراوان کرده‌اند.

معتمدی‌فر با اشاره به فرمایشات امام سجاد (ع) در خصوص اهمیت ماه رمضان و به ویژه درک روزهای پایانی آن گفت: از این ماه که به مهمانی خدا از آن یاد می‌شود باید نهایت بهره را برد.

وی با تشریح اهمیت روز جهانی قدس، بیان کرد: با گذشت 33 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی مردم به خوبی اهمیت این روز عظیم را درک کرده‌اند.

امام جمعه میناب ادامه داد: با بررسی اهمیت مسئله فلسطین و برکت روز قدس و مقایسه این روز نسبت به قبل از نام‌گذاری آن، اوج هنر امام راحل نمایان می‌شود.

وی دشمن‌شناسی و بینش سیاسی عمیق امام را عامل نام‌گذاری جمعه پایانی ماه رمضان به عنوان روز قدس دانست و افزود: جهانی شدن روز قدس و طرح آن توسط معمار کبیر انقلاب موجب شد تا قدس آن‌قدر بزرگ شود که دهان استکبار قادر به بلعیدن آن نشود.

معتمدی‌فر هم‌چنین روز قدس را فرصت مناسبی برای ارزیابی و شناسایی دوست و دشمن عنوان کرد و ادامه داد: روز قدس صحنه نمایش عزم ملی و توان ملت اسلامی در همه جهان است.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تودیع و معارفه‌ها باید اسلامی و برگرفته از فرهنگ قرآن و انبیا باشد، افزود: بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، ولی هنوز تودیع‌ها و معارفه‌ها آن‌گونه که باید اسلامی نیست.

وی کارهای صورت گرفته در میناب را دارای "افت و خیز" دانست و اظهار داشت: دلسوزان نظام در انجام وظایف محوله باید از جبهه‌گیری نادرست پرهیز کنند.

معتمدی‌فر با بیان این که در تمامی دوره‌ها در کشور خدمات قابل توجهی صورت گرفته، بیان کرد: گاهی شنیده می‌شود که برخی‌ خدمات و تلاش‌های گذشتگان را نادیده می‌گیرند.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول