اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

شهیدان رجایی و باهنر نمونه مدیریت اسلامی بودند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نور گفت: شهیدان رجایی و باهنر نمونه مورد نظر اسلام در حوزه مدیریت اسلامی بودند.

شهیدان رجایی و باهنر نمونه مدیریت اسلامی بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دولت در مسجد جامع شهر نور بیان داشت: در بسیاری از کشورها قیام و نهضتی صورت می‌گیرد اما در ادامه ابتر می‌ماند.

امام جمعه نور اظهار داشت: نهضت مشروطه در ایران هم از اینگونه حرکت‌ها بود که ابتر ماند اما نهضت امام با انقلاب اسلامی که در سال 57 شکل گرفت یکی از نیازهای اساسی را تشکیل دولت اسلامی دانست.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب نظام اسلامی بود اما دولت موقت نماد اسلامی نداشت و بنی صدر خائن هم نمی‌توانست رئیس جمهور دولت اسلامی باشد.

باقرزاده تشکیل دولت اسلامی در نظام اسلامی را یک آرمان ذکر کرد و افزود: همه رفتارها این دولت باید بر مبنای مدل اسلامی با الگوها و اسوه‌های برجسته اسلامی و منشور برآمده از قرآن و دستورات اسلام شکل بگیرد.

امام جمعه نور تصریح کرد: رجایی و باهنر به‌عنوان الگوهای شایسته و برتر و موفق در تشکیل دولت اسلامی هستند.

وی به نامه 53 نهج البلاغه اشاره کرد و ابراز داشت: این نامه منشور مدیریت اسلامی است که همه بایدها و نبایدها در آن آمده و قابل استخراج است.

باقرزاده تاکید کرد: برای بدست آوردن شاخص‌های موفق مدیریت اسلامی منبع اصیل چون قرآن، دستورالعمل‌های پیامبر و ائمه اطهار را داریم، مدیریت اسلامی نمی‌تواند دغدغه اسلامی، شرعی و قانونی نداشته باشد، شرایط مدیریت موفق عامل بودن به بخشنامه‌های خود است.

امام جمعه نور مراقبت از منافع عمومی مردم را از وظایف دولت اسلامی دانست و ابراز داشت: برای مدیر اسلامی زمینه لغزش بیشتر است پس باید مراقب شیطنت‌ها بود.

وی خوبی و تکریم به مردم و کاهش هزینه‌ها را رضایت‌مندی مردم عنوان کرد و گفت: این از شاخصه‌های مهم دولت اسلامی است.

سخنران مراسم هفته دولت نور در ادامه با اشاره به فرمان مولا علی (ع) به مالک اشتر خطاب به مدیران بیان داشت: در مقابل چاپلوسان مقاومت کنید زیرا آنها به‌دنبال سودجویی و اخذ امتیاز هستند، در مدیریت دچار خودپسندی نشوید و اهل مشورت باشید، اهل منت در خدمت‌گزاری نباشید و هیچوقت خدمات خود را زیاد نشمرید، وعده نشدنی و خلاف به مردم ندهید و از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنید.

در ادامه مراسم از کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی شهرستان با اهدای لوح و هدایا تقدیر شد.

در پایان مراسم شرکت‌کنندگان با حضور در گلزار شهدای همیشه شاهد و غبارروبی مزار شهدا با آنان عهد و پیمان دوباره بستند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول