اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یادواره سردار بزرگ جنوب

کارگردان دلیران تنگستان شهروند افتخاری دلوار شد

خبرگزاری فارس: در مراسم یادواره سردار بزرگ جنوب عنوان شهروند افتخاری دلوار به همایون شهنوازی، کارگردان فیلم دلیران تنگستان اهدا شد.

کارگردان دلیران تنگستان شهروند افتخاری دلوار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر کارگردان فیلم دلیران تنگستان در این مراسم گفت: در زمان ساخت فیلم در بوشهر سئوالی که برای من مطرح شد این بود که چرا رئیسعلی دلواری و همرزمانش همه تنها بودند.

همایون شهنوازی اظهار داشت: این تنهایی به اندازه‎ای بود که حتی دولت مرکزی آن دوران نیز از وی حمایت نکرد و مبارزه او در تنهایی بود.

وی با بیان اینکه دلیران تنگستان ساخته نشد بلکه اتفاق افتاد یادآور شد: امکانات آن موقع در بوشهر و دلوار مطلوب نبود اما صداقت و محبت مردم و بازماندگان نهضت رئیسعلی دلواری ما را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

شهنوازی ادامه داد: یک‌هزارم فداکاری دلیران تنگستان را نتوانسته‎ام منعکس کنم اما روح شهدای تنگستان همچنان در دلوار موج می‎زند و افتخار می‎کنم که توانستم چنین فیلمی بسازم. 

کارگردان فیلم دلیران تنگستان گفت: به زانو درآوردن بزرگترین استعمار جهان دل شیر می‎خواست اما رئیسعلی دلواری این مهم را انجام داد.

امام جمعه دلوار نیز در این مراسم با تقدیر از عوامل برگزاری این یادواره گفت: باید برای برگزاری باشکوه صدمین سالگرد شهادت رئیسعلی در سال 94 برنامه‎ریزی خوبی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام علی زاهدوست اضافه کرد: باید دبیرخانه دائمی این مراسم و بنیاد رئیسعلی در دلوار تشکیل شود.

امام جمعه بوشهر با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: امام جمعه محترم به دلیل جلسه‎ای که در تهران داشتند در این مراسم شرکت کردند.

صبح امروز به مناسبت 12 شهریور، سالگرد شهادت سردار بزرگ جنوب شهید رئیسعلی دلواری یادواره این شهید در دلوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر در این مراسم که در سالن شهدای دلوار برگزار شد، علاوه بر مدیران، نمایندگان استان در مجلس، استاندار و امام جمعه بوشهر، مردم ولایتمدار و دارالحماسه شهر دلوار و خانواده شهدا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول