اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری بوشهر خبر داد:

ذخیره 125 میلیون‌ مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از ذخیره 125 میلیون‌ مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد.

ذخیره 125 میلیون‌ مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید مهدی موسوی عصر دوشنبه در بازدید از سد رئیسعلی دلواری در شهرستان دشتستان اظهار داشت: یکی از مهم‌‌ترین اهداف شرکت بهره‌برداری از شبکه‌‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان است و با تمام توان در راستای بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی استان بوشهر تلاش می‌کنیم.
وی آبیاری را از مهم‌ترین عوامل و اصول در کشاورزی عنوان کرد و افزود: آبیاری از عوامل بسیار مهمی است که تاثیر بسزایی در بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی کشاورزان دارد و با تمام امکانات در راستای بهبود این وضعیت تلاش خواهیم کرد.
موسوی ابراز داشت: سد رئیسعلی دلواری یکی از نعمات بزرگی است که در اختیار کشاورزان قرار دارد و در سال‌هایی که در کشور شاهد بحران کم‌آبی هستیم تاثیر بسزایی در آبیاری اراضی کشاورزی منطقه و رونق کشاورزی داشته است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر مصارف کشاورزی یکی دیگر از اهداف احداث سد رئیسعلی دلواری مصارف صنعتی در زمینه پرورش و تولید آبزیان بوده و در این زمینه اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.
موسوی گفت:‌ کشاورزی و شیلات از صنایع مهم کشور است که استان بوشهر توانایی‌های بالقوه و بالفعل زیادی در این زمینه دارد و با بهره‌گیری از این امتیازات و توانایی‌ها می‌توانیم برای رشد و توسعه صنایع، اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی استان بهره‌ بریم.
وی ادامه داد: پرورش آبزیان در آب‌های بالادست سد رئیسعلی دلواری از عوامل مهمی است که می‌تواند باعث پیشرفت و توسعه منطقه و استان شود.
این مسئول با اشاره به دریاچه هفت کیلومتری سد رئیسعلی دلواری از ذخیره 125 میلیون‌مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد و ابراز داشت: ارتفاع این دریاچه 112 متر و حجم مخزن آبی آن 700 میلیون متر مکعب است و هم ‌اکنون 125 میلیون متر مکعب آب در بالادست خود ذخیره کرده است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: خدمت به مردم و کشاورزان و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و صنعتی شهرستان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که پرسنل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در مسیر تحقق آن تلاش می‌کنند.
در این بازدید، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر، مدیرکل شیلات استان بوشهر ضمن بازدید از سد رئیسعلی دلواری از وضعیت آبزیان موجود در سد، شوری آب، عمق دریاچه و حجم آب ذخیره شده را مورد بررسی قرار داده و نظرات و راهکارهای خود را برای بهبود روزافزون شرایط مطرح کردند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول