اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر:

قیام رئیسعلی دلواری درس اتحاد و همبستگی به ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: قیام رئیسعلی دلواری و یارانش درس اتحاد و همبستگی و دفاع از کشور و ناموس به ما می‌دهد که در جنگ هشت ساله آن را ثابت کردیم.

قیام رئیسعلی دلواری درس اتحاد و همبستگی به ملت ایران بود

عبدالله فاتحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: رئیسعلی دلواری دلیرمردی متدین و پیرو ائمه معصومین از خطه جنوب و منطقه تنگستان بود که در هشت اوت 1915 حدود 100 سال پیش در جنگ جهانی اول در مقابل قوای متجاوز انگلیس که قصد اشغال بوشهر را داشتند قد علم کرده و مردانه تا مرز شهادت ایستادگی کرد.

وی افزود: این شهید والامقام بدون کمک دولت مرکزی نیروهای پراکنده مناطق دشتی، تنگستان و دشتستان را جمع‌آوری کرده و با یاری خالو حسین دشتی و شیخ حسین خان چاهکوتاهی با کسب فتوای جهاد از علمای وقت مانند سید مرتضی علم الهدی اهرمی، سید عبدالله بلادی بوشهری ، آخوند ملاحسن گنخکی و سیدعبدالحسین لاری در جنگی نابرابر قوای متجاوز را شکست دادند.

فاتحی ادامه داد: قیام رئیسعلی دلواری و یارانش درس اتحاد و همبستگی و دفاع از کشور و ناموس به ما می‌دهد که در جنگ هشت ساله آن را ثابت کردیم.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون نیز آماده دفاع از ایران عزیز که به جهت وقوع انقلاب اسلامی در آن مورد بغض و تهدید و تحریم دشمن قرار گرفته است هستیم و به یاری خداوند و رهبری امام خامنه‌ای همه مردم ایران مانند شهید رئیسعلی دلواری و مردم جنوب کشور آماده فداکاری هستند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول