اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرائی ستاد راهیان‌نور دریایی استان بوشهر خبر داد

بازدید 3 هزار زائر راهیان‌نور از منزل شهید رئیسعلی دلواری

خبرگزاری فارس: دبیر اجرائی ستاد راهیان‌نور دریایی استان بوشهر گفت: تاکنون بیش از 3 هزار نفر از زائرین سرزمین‌های نور در قالب اردوهای راهیان‌نور دریایی از منزل شهید رئیسعلی دلواری بازدید کردند.

بازدید 3 هزار زائر راهیان‌نور از منزل شهید رئیسعلی دلواری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی سپاه امام صادق بوشهر حمید خرمدل دبیر اجرائی ستاد راهیان‌نور دریایی استان بوشهر اظهار داشت: منزل شهید رئیسعلی دلواری میزبان زائران راهیان‌نور دریایی از سراسر کشور است.

خرمدل افزود: تاکنون بیش از 3 هزار نفر از زائرین سرزمین‌های نور در قالب اردوهای راهیان‌نور دریایی ضمن بازدید از جزیره خارگ با عزیمت به شهر دلوار از موزه شهید رئیسعلی دلواری به عنوان اسطوره مقاومت با متجاوزان انگلیسی بازدید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته کاروان‌های راهیان‌نور دریایی غیر بومی استان بوشهر از مسیر بندر گناوه با دو فروند کشتی مسافرتی عازم جزیره خارگ شده و پس از یک شبانه‌روز اقامت در جزیره و بازدید از آثار باقیمانده از جنگ تحمیلی جزیره را به سمت موزه شهید رئیسعلی دلواری ترک می‌کنند.

خرمدل اضافه کرد: زائرین ضمن بازدید از موزه با ایثارگری‌های شهید رئیسعلی دلواری و همرزمانش با نیروهای متجاوز انگلیسی از طریق روایتگری راویان به گویش محلی شهر دلوار آشنا می‌شوند.

 شهر دِلوار مرکز بخش دلوار شهرستان تنگستان و شهری بندری بر کرانهٔ خلیج فارس در استان بوشهر و زادگاه شهید رئیس‌علی دلواری قهرمان مبارزه با انگلیسی‌ها در جنوب ایران است که در فاصله 40 کیلومتری شهر بوشهر قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول