اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

ذخیره 198 میلیون مترمکعبی آب در سد رئیسعلی دلواری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره 198 میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد.

ذخیره 198 میلیون مترمکعبی آب در سد رئیسعلی دلواری

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش شاپور رجایی شامگاه چهارشنبه در بازدید از سد رئیسعلی دلواری و بند‌های انحرافی دشت شبانکاره اظهار داشت: احداث سد رئیسعلی دلواری یکی از بزرگ‌ترین هدایای نظام مقدس جمهوری اسلامی به کشاورزان منطقه بوده و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه صنعت کشاورزی در استان بوشهر دارد.

وی با اشاره به اهمیت صنعت کشاورزی در شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: درصد بالایی از جمعیت این شهرستان در عرصه‌های کشاورزی اشتغال دارند و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان این منطقه از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان شهرستان دشتستان و استان بوشهر باید به آن توجه کنند و شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر همواره این مهم را مورد توجه قرار داده است.

رجایی ابراز داشت: سد رئیسعلی دلواری و شبکه اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی دشت شبانکاره بزرگترین طرح توسعه کشاورزی استان بوشهر است و از بدو اجرای این طرح آب‌ منطقه‌ای استان با حساسیت خاص بر این مساله نظارت داشته و شرایط را برای اجرای هر چه بهتر این طرح به کار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ادامه داد: بهبود شرایط آبیاری، موجب رشد اراضی و مزروعات زیر کشت در شهرستان دشتستان و به ویژه دشت شبانکاره می‌شود که این عامل در رشد و توسعه حداکثری کشاورزی استان بوشهر اثرات بسزایی خواهد داشت.

رجایی با تشریح ویژگی‌های فنی سد رئیسعلی دلواری ابراز داشت: سد رئیسعلی دلواری مخزن 510 میلیون و 400 هزار مترمکعبی دارد که هم‌اکنون بیش از 198 میلیون مترمکعب آب در پشت این سد ذخیره است.

این مسئول گفت: همچنین بند انحرافی این سد با حجم آبگیری 14.5 مترمکعبی در ثانیه تاثیر زیادی در تامین آب مورد نیاز اراضی منطقه دارد.

وی اذعان داشت: خدمت‌رسانی به مردم در جامعه اسلامی بزرگ‌ترین امانتی است که نزد مسئولان به ودیعه نهاده شده و مسئولان باید تمام توان و پتانسیل خود را در این راستا به کار گیرند و هیچ کم‌کاری در این زمینه قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول