اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

بهره‌مندی 11 هزار هکتار از اراضی شبانکاره و آبپخش از سد رئیسعلی دلواری

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر از بهره‌مندی 11 هزار هکتار از اراضی شبانکاره و آبپخش از سد رئیسعلی دلواری خبر داد.

بهره‌مندی 11 هزار هکتار از اراضی شبانکاره و آبپخش از سد رئیسعلی دلواری

به گزارش خبرگزاری فارس از شبانکاره محمدحسین جهانبخش بعد از ظهر امروز در بازدید از سد رئیسعلی دلواری اظهار داشت: در دولت نهم و دهم در توسعه زیرساخت‌های مختلف در استان بوشهر اقدامات ارزنده‌ای انجام شده و روزبه‌روز به پیشرفت بیشتر و بهتری رسیده‌ایم.

وی با اشاره به روند پیشرفت بند انحرافی و کانال‌های اصلی و فرعی پایین‌دست این سد افزود: پیشرفت خوبی انجام گرفته و انتظار داریم با راه‌اندازی کامل این سد شاهد رشد و پیشرفت بیش از پیش کشاورزی در استان باشیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: قرن آینده قرن رقابت آب است و هر کس بتواند خود را در این عرصه توانمند و در صحنه بین‌المللی نیاز آب خود را تامین کند، یک ابرقدرت خواهد شد.

جهانبخش یادآور شد: همه این زیرساخت‌ها و طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری برای آینده و حفظ آب است تا این نعمت خدادادی سرمایه گرانقدری برای آیندگان باشد.

وی بیان کرد: اگر در کشوری از آب و خاک صیانت نشود آن کشور به شدت آسیب‌پذیر خواهد بود و باید نهایت تلاش خود را برای صیانت از آب و خاک در استان به کار ببندیم.

استاندار بوشهر گفت: صیانت از آب و خاک در واقع نیازمند فرهنگ‌سازی و استفاده بهینه از این دو عنصر مهم است که باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

 جهانبخش از بهره‌مندی 11 هزار هکتار از اراضی شبانکاره و آبپخش از سد رئیسعلی دلواری خبر داد و بیان داشت: این سد مهم و ارزنده یکی از طرح‌های مهم حوزه آب در این استان است که با راه‌اندازی این سامانه 11 هزار هکتار از اراضی بخش شبانکاره و آبپخش از این ظرفیت بهره‌مند خواهند شد. 

وی افزود: باید از امکانات و توانمندی موجود به نحو مطلوب بهره ببریم و نباید فرصت‌های به وجود آمده را هدر دهیم.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول