اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

بنگاه‎های زودبازده بیش از 6 هزار میلیارد تومان بدهی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی بنگاه‎های زودبازده و صنایع کوچک در کشور، این گروه تولیدی و صنعتی از محل تسهیلات دریافتی خود،بیش از 6 هزار میلیارد تومان به بانک‎ها بدهی دارند.

بنگاه‎های زودبازده بیش از 6 هزار میلیارد تومان بدهی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام مصطفی پورمحمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: دولت در ابتدای طرح تاسیس این بنگاه‎ها بالغ بر 19 هزار میلیارد ریال در اختیار بنگاه‎های اقتصادی زودبازده و صنایع کوچک قرار داده است.

وی توجه به زیرساخت‎های تولید، سرمایه در گردش، توجه به قوانین و مقررات را در ارتقا و افزایش تولید و اشتغال مهم خواند و تصریح کرد: سازمان بازرسی در همه بخش‎ها تلاش خود را انجام داده تا با نگاه تخصصی خود این بخش را تقویت کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: برای ارتقای تولید و اشتغال در جامعه، همه مدیران اجرایی، کارآفرینان، نهادهای بخش خصوصی، اتحادیه‎های تولیدی، بانک‎ها و فعالان اقتصادی مانند بیمه‎ها، اقتصاد و دارائی و تامین اجتماعی باید به این بخش کمک کنند.

پورمحمدی اظهار داشت: ما این مسائل را به طور جد پیگیری می‎کنیم زیرا اعتقاد داریم تحول تولید در جامعه باعث تحول اقتصادی می‎شود.

وی در خصوص ارزیابی خود از وضعیت صنعت و تولید در استان گلستان گفت: گلستان یک استان نوپا در بخش صنعت و واحدهای کوچک تولیدی است و با توجه به اینکه ظرفیت گسترده و قابل توجهی در این بخش دارد، مشکلاتش نسبت به سایر استان‎ها در بخش صنعت کمتر است و این یک موفقیت ممتاز برای استان محسوب می‎شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه گلستان قابلیت سرمایه‎گذاری‎های بزرگ را دارد خاطر نشان کرد: زیرساخت‎های این استان مطلوب و قابل قبول است و باید منتظر حضور سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی در بخش تولیدی و صنعت این استان باشیم.

پورمحمدی به مشکلات بخش صنعت پرداخت و متذکر شد: اغلب مشکلاتی که در این استان وجود دارد، در همه استان‎ها نیز یکسان است که از آن جمله می‎توان به بازپرداخت دیون، ضمانت‎نامه‎ها، تسهیلات سرمایه در گردشگر و بازاریابی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید در ارائه محصولات تولیدی دقت بیشتری کنند اظهار داشت: تولیدکنندگان باید با تعامل بیشتری نسبت به واحدهای تولیدی کیفیت محصولات خود را در حد رقابت‎پذیری افزایش دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: از سوی دیگر مسئولان نیز باید در حوزه پشتیبانی در سطوح ملی و استانی و سیاست‎های کلان این بخش را حمایت کنند و کمیته قضایی نیز به خوبی فعال است تا کمک بیشتری در زمینه حل مشکلات کند.

وی در زمینه حمایت از تولیدکنندگان استان گلستان گفت: این یک مسئله عام و گسترده است و تک عاملی نیست که تنها مربوط به یک استان باشد، لذا در این زمینه سیاست‎های متعددی وجود دارد که از آن جمله باید از واردات مشابهی که در داخل کشور وجود دارد جلوگیری شده و سازمان صنعت و معدن و تجارت، نیز نباید مجوزهای واردات این نوع کالاها را صادر کند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول