اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده ابلاغ شده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده به بانک‌های عامل ابلاغ شده که بانک‌ها باید با اولویت تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند.

مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده ابلاغ شده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: در این زمینه مبلغ مورد نظر که حدود 623 میلیارد تومان تسهیلات است از طریق بانک‌های عامل باید به پرونده‌ها و طرح‌های اولویت‌دار اشتغالزایی پرداخت شود که با هماهنگی بانک‌های عامل استان سعی شد این تسهیلات در کوتاه‌ترین فاصله زمانی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: اگر بانک‌های عامل تنها 50 درصد این تسهیلات را به عنوان مانده بنگاه‌های زودبازده پرداخت کنند که هیچ ربطی نیز به موضوع تعادل دریافت و پرداخت ندارد، بخش عظیمی از اشتغال استان برقرار می‌شود.

صابری در مورد آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کسب و کار خانگی نیز خاطر نشان کرد: بالغ بر 21 میلیارد و 426 میلیون تومان تسهیلات برای شش هزار و 750 طرح پرداخت شده که بیشترین پرداختی مربوط به بانک ملی بوده و سایر بانک‌ها نیز که رقمی بالاتر از 50 درصد منابع خود هنوز در این حوزه باقی‌مانده است باید به سرعت به متقاضیان پرداخت کنند.

این مسئول اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز طرح‌های اشتغالزایی خانگی را حتی بیشتر از سقف تعیین شده معرفی کردند که در این زمینه با مشکلی خاص مواجه نیستیم.

در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مشکل واحد تولیدی نئوپان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد صاحب این کارخانه مبلغ 410 میلیون تومان وام اولیه خود را که بیش از 15 سال است تسهیلات را دریافت کرده است نقداً به حساب بانک سپه پرداخت کند تا با توجه به دارا بودن شرایط ایثارگری و جانبازی سود جرایم از طریق بانک مورد بخشودگی قرار گیرد و استانداری نیز مبلغ سود دوران مشارکت را به حساب بانک عامل پرداخت کند.

در قبال این اقدامات بانک سپه موظف شد وثایق متقاضی را به خود او برگردانده تا مشکلات مربوط به کارخانه نئوپان برطرف شود.

اولین اتوبوس سبلان خودرو دوشنبه وارد بازار می‌شود

در این جلسه همچنین درخواست صاحب کارخانه خودروسازی سبلان اردبیل مطرح شد که مقرر شد 7.5 میلیون دلار تسهیلات سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.

در این جلسه همچنین از ورود اولین اتوبوس کارخانه سبلان خودروی اردبیل به بازار در روز دوشنبه هفته جاری خبر داده شد.

در این جلسه همچنین اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با پرداخت 250 میلیون تومان سرمایه در گردش کارخانه تولید یک هزار و 200 تن چاشنی غذا و سالاد از محل صندوق توسعه ملی موافقت شد تا بعد از طی شدن مراحل این تسهیلات پرداخت شود.

در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همچنین با درخواست کارخانه روغن نباتی اردبیل با پرداخت 40 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به عنوان سرمایه در گردش موافقت شد تا صرف خرید مواد اولیه روغن شود که در این زمینه استاندار اردبیل از صاحبان این کارخانه خواست از ظرفیت تولید دانه‌های روغنی در مغان استفاده کرده و اقدام به راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول