اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

137 میلیارد تومان در بخش بنگاه‌های زودبازده عقد قرارداد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش بنگاه‌های زودبازده در سال گذشته 137 میلیارد تومان عقد قرارداد با بانک‌ها انجام شده است.

137 میلیارد تومان در بخش بنگاه‌های زودبازده عقد قرارداد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود اقلامی عصر امروز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: نامگذاری سال‌های گذشته و سال جاری با عناوین اقتصادی بیانگر این واقعیت است که رهبر معظم انقلاب همواره تلاش کرده‌اند تا با نگاهی موشکافانه مسائل و مشکلات موجود در جامعه را رصد کنند تا با تشویق ملت به سمت تولیدات داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی زمینه اشتغال‌زایی بیش از پیش جوانان فراهم شود.

وی افزود: کالاهای ایرانی باید مورد قبول مردم باشد و بتوانیم با فرهنگ‌سازی مناسب در بین اقشار جامعه استفاده از تولیدات داخلی را نسبت به تولیدات مشابه خارجی در سکوی نخست مشتری‌مداری قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ایران با تمام تحریم‌ها توانسته استقلال صنعتی و سیاسی خود را حفظ کند و با ایجاد ابتکار و خلاقیت در محصولات تولیدی از جایگاه برتری در سطح منطقه و جهان برخوردار شود.

وی بیان کرد: نهم اردیبهشت ‌ماه سال جاری 11 نفر از کارگران نمونه کشوری تقدیر شدند که علی حجت زارعی شکیب از شرکت کیوان همدان به عنوان کارگر نمونه تقدیر شد.

اقلامی یکی از مباحث وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تنظیم روابط میان کارگر و کارفرما عنوان کرد و افزود: با نظارت بر قانون کار و پیگیری و آموزش کارگران و کارفرمایان جلسات حل اختلاف برای رسیدگی به مشکلات موجود تدوین شده است به طوریکه دادخواست کارگر به اداره روابط کار ارائه و شورای سازش مستقر در کارخانه‌ها به این موارد رسیدگی می‌کنند.

وی تعداد شوراهای سازش استان را 258 مورد خواند و تصریح کرد: 13 هیئت تشخیص متشکل از سه نفر نماینده کارگر، نماینده کارفرما و دولت در اداره کار وجود دارد که به بررسی و تحقیق درباره شکایات ارجاع شده می‌پردازند و طرفین دعوا 15 روز فرصت دارند تا اعتراض خود را نسبت به حکم صادر شده عنوان کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: افرادی که نسبت به آرای نهایی اعتراض دارند، می‌توانند شکایات خود را در مرحله نهایی به دیوان عدالت اداری ارسال کنند اما این در حالی است که نخستین گام در مراجع حل اختلاف ایجاد سازش میان طرفین دعواست و در حال حاضر نیز 256 کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌ها فعال هستند و در راستای کمک به ایمنی و حفاظت از کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در بخش بنگاه‌های زودبازده در سال گذشته 137 میلیارد تومان عقد قرارداد با بانک‌ها انجام شده و 107 میلیارد تومان اعتبار توسط بانک‌ها به بنگاه‌های زودبازده پرداخت شده است.

اقلامی اذعان کرد: پرداخت یارانه ادامه دارد و در مجموع 10 میلیارد تومان یارانه به طرح‌های بنگاه‌های زودبازده که وام دریافت کرده‌اند، پرداخت شده است و همچنین به طرح‌های سال‌های 1386 و 1387 که به بهره‌برداری رسیده باشند یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

وی افزود: در راستای حمایت از مشاغل خانگی تاکنون مجوز 15 هزار و 600 شغل خانگی صادر و 9 هزار و 800 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند که از اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان، سود چهار درصد و سقف 5 میلیون تومان برای هر نفر برخوردار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در سال گذشته 12.4 درصد بود و کارفرمایانی که خارج از تعهد خود نیرو بگیرند می‌توانند از قانون بخشودگی 23 درصد کارفرمایی استفاده کنند.

وی بیان کرد: در هر یک از شهرستان‌های همدان، ملایر، قروه درجزین و اسدآباد دو مجموعه ورزشی فعال است و در شهرستان‌های کبودراهنگ و تویسرکان نیز بر طبق مصوبات دولت از سال جاری مراحل احداث سالن‌های ورزشی در دستور کار قرار می‌گیرد.

اقلامی در ادامه سخنانش در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما از مدیران بازنشسته استان هستید آیا بهتر نیست طبق تأکیدات مقام معظم رهبری درباره سپردن کارها به دست جوانان سمت خود را به نیروهای جوان‌تر واگذار کنید؟ گفت: بازنشسته به کسی گفته می‌شود که بازنشسته بشود، اما طبق قانون هر فردی می‌تواند در حوزه تخصصی خود 35 سال فعالیت کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مدیران تخصصی باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند و مدیرکل بازرسی استان نیز این موضوع را تأیید کرده در حالی که شما این مدرک را ندارید، گفت: من نمی‌خواهم بگویم دانستن این سؤال ارتباطی به شما ندارد، در عین حال مدرک من به مافوقم مربوط می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خطاب به خبرنگار فارس افزود: کارمند تابع دستورات مافوق خود است و هر وقت حکم‌ام بیاید بازنشست می‌شوم.

اقلامی گفت: از روز نخست آغاز خدمت خود اعتقاد داشتم که ممکن است فردا نباشم و دیگری بر جای من قرار بگیرد و هیچ دلبستگی به این تشکیلات ندارم و امیدوارم که خداوند هم کمک کند تا هرگز این وابستگی در من ایجاد نشود بنابراین هر زمان مافوقم تصمیم گرفت من جایگاه خود را ترک می‌کنم.

وی خطاب به خبرنگار فارس بیان کرد: شما گویا در جایگاه وکیل و وزیر قرار گرفته‌اید! مافوق‌هایی که اینگونه تشخیص داده‌اند مطمئناً از من و شما قانون را بهتر می‌شناسند و کسی بازنشسته است که حکم بازنشستگی را دریافت کرده باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: من تنها یک خدمت‌گزار هستم لذا از من سؤالات تخصصی در حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بکنید چراکه من تابع قانون هستم و تمایل داشتن یا نداشتن من برای واگذاری سمت به خودم ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: حق بیمه من به طور کامل پرنشده که 30 سال خدمتم تمام شده باشد و اگر هم خدمتم تمام شود من تابع دستور هستم و از نظر قانونی هم هیچ اشکالی متوجه من نیست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول