اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

اختصاص 650 میلیارد تومان به بنگاه‌های زودبازده گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از اختصاص 655 میلیارد تومان به بنگاه‌های زودبازده در این استان خبر داد.

اختصاص 650 میلیارد تومان به بنگاه‌های زودبازده گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خلیل حنیف بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با اشاره به 26 هزار سهمیه مشاغل خانگی استان در سال 90 اظهار کرد: سال گذشته سهمیه استان‌ها به دلیل وقفه در پرداخت تسهیلات از طرف پست‌بانک و بانک کشاورزی کاهش پیدا کرد.

وی سهمیه ایجاد اشتغال در بحث مشاغل خانگی گیلان را 22 هزار و 250 مورد در سال گذشته عنوان کرد و افزود: 67 میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل مذکور در نظر گرفته شده و تاکنون 63 میلیارد تومان برای ایجاد 21 هزار فرصت شغلی پرداخته شده است.

حنیف با بیان اینکه 94 درصد منابع به طور میانگین در ایجاد مشاغل خانگی جذب شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف از 17 تا 8 هزار و 500 مورد ایجاد اشتغال داشتند و این امر مرهون تلاش تمام مسئولان است.

این مسئول کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید را از جمله سازمان‌هایی دانست که 3 هزار و 531 مورد تعهد اشتغال در گیلان انجام دادند و خاطرنشان کرد: میانگین پرداخت تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی 10 میلیون تومان است و سه دستگاه مذکور بالغ بر 33 میلیارد تومان پرداخت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به جذب 97 درصد اعتبارات برای ایجاد مشاغل خانگی، ابراز کرد: 100 میلیارد تومان در مجموع برای ایجاد 25 هزار و 781 فرصت شغلی در مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در نظر گرفته شده است.

به گفته وی سال گذشته تعداد 25 هزار و 378 فرصت شغلی با اختصاص 95 میلیارد تومان در گیلان ایجاد شده است که از نظر تعداد 98 درصد و از نظر اعتبارات 95 درصد انجام شده و بقیه در سیستم بانکی در حال پیگیری است.

حنیف از کسب رتبه نخست گیلان در ایجاد مشاغل خانگی و کسب و کار خرد در کشور خبر داد و بیان کرد: گیلان حدود 63 میلیارد تومان در بحث مشاغل خانگی پرداخت کرده و 94 درصد فعالیت‌ها محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه شورای عالی اشتغال از سرجمع اعتبارات استان‌ها مبلغی را به عنوان تشویقی برای گیلان در نظر گرفته است، اذعان کرد: امسال 83 هزار نفر سهمیه اشتغال گیلان در بخش‌های مختلف است.

وی سهمیه ایجاد اشتغال سال گذشته گیلان را 90 هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: امسال میزان ایجاد اشتغال استان کم شده اما مبلغ تسهیلات افزایش پیدا کرده است.

حنیف از اختصاص 655 میلیارد تومان تسهیلات بنگاه‌های زودبازده در سال جاری به گیلان خبر داد و گفت: اعتبارات مذکور به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول