اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارآفرین و کارفرمای نمونه مازندران:

سود بانکی تسهیلات زودبازده کاهش یابد

خبرگزاری فارس: کارآفرین و کارفرمای نمونه برتر استان مازندران گفت: سود بانکی تسهیلات زودبازده باید کاهش یابد.

سود بانکی تسهیلات زودبازده کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، چند طرح کشاورزی، خدماتی و گردشگری در چالوس به بهره‌برداری رسید و کلنگ دو سالن ورزشی طرح صالحین به زمین زده شد.

افتتاح سردخانه و انبار مرکزی مقدسی با ظرفیت 3 هزار تنی انبار فنی و یک‌هزار و 500 تنی سردخانه یکی از پروژه‌های بخش کشاورزی بود که با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

غلام مقدسی کارآفرین و کارفرمای نمونه مازندران و سرمایه‌گذار این پروژه صبح امروز در مراسم بهره‌برداری این پروژه با اشاره به اینکه این پروژه از سال 85 شروع به فعالیت کرده و تنها 962 میلیون تومان از محل تسهیلات زودبازده وام بانکی گرفته است از نحوه بازپس‌گیری این تسهیلات گلایه کرد و گفت: این میزان وام تنها بخش کوچکی از سرمایه‌ای که به این منظور نیاز بود را تامین کرد و بقیه از آورده‌های شخصی بود.

وی ادامه داد: در ابتدا تعهد این پروژه اشتغالزایی برای 26 نفر بود اما امروز در ابتدای کار 74 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

کارآفرین و کارفرمای نمونه استان مازندران از میزان بهره این وام گله‌مند بود و گفت: سرمایه‌ای که ما در این پروژه از آن بهره گرفتیم و اشتغالی که ایجاد شده، وسعت کاری صورت گرفته و خدماتی که ارائه می‌دهیم نباید با این میزان بهره جواب داده شود که تاکنون 720 میلیون تومان داده شده و 884 میلیون تومان دیگر نیز باید بازگردانیم.

مدیر جهاد کشاورزی چالوس نیز اظهار داشت: این پروژه بزرگ با اشتغالزایی برای 74 نفر به صورت مستقیم و ده‌ها نفر به صورت غیرمستقیم با بهره‌گیری از تسهیلات زودبازده نمونه‌ای از اهتمام دولت برای اشتغالزایی در بخش‌های غیردولتی است.

یزدانقلی خزایی اظهار داشت: این سردخانه و انبار بزرگ در زمینی به مساحت 7 هزار و 800 مترمربع با زیربنای 5 هزار و 135 مترمربع با 3 هزار تن ظرفیت انبار و یک‌هزار و 500 تن ظرفیت سردخانه آغاز به ‌کار کرده که سهم بزرگی در توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان چالوس و شهرستان‌های اطراف دارد.

* کلنگ‌زنی سالن چندمنظوره صالحین

فرمانده سپاه ناحیه چالوس نیز در مراسم کلنگ‌زنی این سالن‌ها گفت: سالن ورزشی چندمنظوره طرح صالحین خرمنه سفلی در کنار حوزه مقاومت امام سجاد (ع) که 17 پایگاه مقاومت را زیر پوشش قرار دارد، ساخته می‌شود و 4 هزار نفر را زیر پوشش خواهد گرفت.

ناصر یعقوبی با بیان اینکه این سالن با بیش از 300 متر زیربنا با اعتبار 750 میلیون تومان ساخته می‌شود، گفت: این سالن تا هفته بسیج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین درباره سالن سنگوارث نیز تصریح کرد: این سالن با بیش از 430 متر زیربنا با 700 میلیون تومان اعتبار ساخته می‌شود.

* افتتاح رستوران آبو

رستوران و مجموعه تفریحی آبو نیز از دیگر پروژه‌های امروز چالوس بود که با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

محسن درویش‌امیر سرمایه‌گذار این پروژه گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 3 هزار متر در قالب مجموعه سنتی برای اشاعه فرهنگ سنتی گیلان و مازندران راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: این مجموعه از سال 89 آغاز به کار شده که با حدود 2 میلیارد تومان آورده شخصی هزینه کرده‌ایم و 20 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است که این میزان در ایام پیک مسافر به 30 نفر نیز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه شعار ما این است که آبو تنها یک رستوران نیست، تصریح کرد: تمام تلاش‌مان این است که در کنار فعالیت اقتصادی در جنبه فرهنگی و اشاعه فرهنگ بومی منطقه با استفاده از المان‌های بومی فعالیت کنیم.

* بهره‌برداری از طرح 10 هکتاری کیوی در روستای میانکی

مدیر جهاد کشاورزی چالوس در این مراسم نیز با اشاره به اینکه چالوس و تنکابن از بهترین رویشگاه‌های کیوی در کشور محسوب می‌شوند، اجرای این طرح را از دستاوردهای مهم دولت در بخش توسعه باغ‌ها عنوان کرد و گفت: کیوی میوه‌ای مقاوم در برابر سرما و شرایط بد جوی است و خاصیت‌های غذایی آن در مقابل وضعیتی که برای صادرات آن وجود دارد قابلیت‌هایی به آن داده است که بتواند سهمی مناسب در صادرات را از آن خود کند.

یزدانقلی خزایی تصریح کرد: به دلیل شیبدار بودن این زمین آبیاری تحت فشار در آن اجرایی شده است که این بخش از سوی دولت برای باغداران دارای مزیت‌هایی همچون 85 درصد کمک بلاعوض است.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول