اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خدمات کشاورزی کاکی خبر داد

پرداخت 645 میلیارد ریال تسهیلات زودبازده بخش کشاورزی در کاکی

خبرگزاری فارس: مدیر خدمات کشاورزی کاکی گفت: 67 مورد پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده، کمک‌های فنی اعتباری و خرید سوخت موتور پمپ‌های دیزلی در کاکی داشتیم که در این زمینه 645 میلیارد و 445 میلیون ریال پرداخت شده است.

پرداخت 645 میلیارد ریال تسهیلات زودبازده بخش کشاورزی در کاکی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حیدر دهقانی صبح امروز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های بخش کشاورزی شهر کاکی گفت: دستگاه تراکتور فوق سنگین با اعتبار معادل 140 میلیون تومان از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی خریداری شده، که دارای مشخصات فنی 165 اسب بخار تجهیز به سیستم کششی دستگاه‌های تسطیح لیزری، توانایی کشش ادوات روز دنیا و دارای سیستم کامل اتوماتیک است.

مسئول خدمات کشاورزی کاکی افزود: شش طرح توسعه کشاورزی در کاکی با هزینه 114 هزار و 75 میلیون ریال مصوب شده است که بعضی از این طرح‌ها افتتاح، بعضی از آن‌ها با بانک عامل انعقاد قرارداد شده و چند طرح نیز دارای پیشرفت فیزیکی خوبی هستند.

وی تصریح کرد: کاکی یکی از قطب‌های عمده تولید محصولات کشاورزی است که با 33 هزار هکتار محصولات دیم و مجاورت با رودخانه مند در زمینه کشت محصولاتی نظیر گندم و جو را مهیا کرده و از طرفی امکان استفاده از آب رودخانه برای آبیاری تکمیلی در شرایط بارندگی و افزایش تولید در واحد سطح را داراست.

دهقانی خاطر نشان کرد: تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کاکی سالانه بیش از یکصد و 60 هزار تن است و بیشترین سطح گلخانه را در استان شاهد هستیم.

وی یادآور شد: سالانه بیش از 350 میلیون قطعه انواع نشاء توسط دستگاه‌های اتوماتیک تولید برداشت می‌شود که نه تنها نیازهای استان بلکه نیاز شهرستان‌های هم‌جوار را نیز تأمین می‌کند و کاکی در این زمینه مقام اول تولید نشاء در استان و کشور را داراست.

مسئول خدمات کشاورزی کاکی یادآور شد: 67 مورد پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده، کمک‌های فنی اعتباری و خرید سوخت موتور پمپ‌های دیزلی در کاکی داشتیم که در این زمینه 645 میلیارد و 445 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: مبلغ 2 میلیارد و 848 میلیون ریال برای انتقال خط لوله به کشاورزان پرداخت شده که 85 درصد آن بلاعوض است.

دهقانی تصریح کرد: برای اجرای آبیاری تحت فشار در کاکی با حجم 283 هکتار نیز مبلغ 6 میلیارد و 828 میلیون ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول