اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

بحران کم‌آبی ارومیه مقطعی است

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: بحران کم‌آبی ارومیه مقطعی است و با توجه به ظرفیت‌های دریاچه ارومیه و تلاشی که می‌شود، حل خواهد شد.

بحران کم‌آبی ارومیه مقطعی است

جواد شریف‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیست و هفتم شهریور ماه امسال همایش «ارومیه نوزدهمین شهر ایرانی» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه اطلاع‌رسانی اقدامات شاخصی در این زمینه انجام گرفته است، تصریح کرد: زمان برگزاری این همایش از طریق پوسترهایی که در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود اطلاع رسانی می‌شود.

شریف‌نژاد افزود: شهریورماه امسال، ماه فرهنگی آذربایجان‌غربی است و بنا به انتخاب ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر ایرانی توسط فرهنگستان هنر مقرر شده در این ماه عمده برنامه‌ها در ارتباط با این موضوع باشد.

وی با اشاره به برگزاری این ویژه برنامه‌ها به طور همزمان در ارومیه و تهران، خاطرنشان کرد: در ماه فرهنگی استان، در تمام شهرهای آذربایجان‌غربی برنامه ویژه اجرا می‌شود ولی در ارتباط با انتخاب ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر ایرانی، فقط در ارومیه و تهران به صورت همزمان برنامه خواهیم داشت.

شریف نژاد گفت: ارومیه به عنوان مرکز استان آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که هم‌مرز بودن این شهر با سه کشور این شهر را به شهر توریستی تبدیل کرده است.

وی ارومیه را رنگین‌کمان اقوام عنوان کرد و اظهار داشت: هم‌جواری کلیساها با مساجد نشانه همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان هم شیعه و هم سنی با اقلیت‌های مذهبی است.

فرماندار ارومیه با مقطعی دانستن بحران کم آبی ارومیه، تصریح کرد: دریاچه ارومیه نیز ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و بحث کم‌آبی مقطعی بوده و با تلاشی که می‌شود این مشکل رفع می‌شود.

شریف نژاد با بیان اینکه فرهنگ مردم، امکانات طبیعی و اقلیمی و نزدیکی ما به مرز، شرایط مطلوبی برای توسعه صنعت گردشگری مهیا می‌کند، افزود: امکانات ساختاری خوبی در امر گردشگری سلامت و نیز به نسبت مناطق هم‌جوار در اختیار داریم.

وی با اشاره به پذیرش بیماران از شرق ترکیه، شمال کردستان و عراق در بیمارستان‌های ارومیه، گفت: این خدمات پزشکی ارزان‌تر و با کیفیت بهتر به راحتی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول