اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

ارومیه برای استقبال از گردشگران آماده است

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه مناطق گردشگری ارومیه باید توسط رسانه‌ها به طور مطلوب معرفی شود، گفت: مناطق گردشگری ارومیه برای استقبال از گردشگران آماده است.

ارومیه برای استقبال از گردشگران آماده است

حسین امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ارومیه یکی از شهرهای ایران و مرکز آذربایجان‌غربی است و طبق سرشماری سال 1385 دهمین شهر پرجمعیت کشور به شمار می‌آید که مناطق گردشگری زیادی نیز دارد.

وی گفت: واژه ارومیه از ترکیب دو واژه سریانی اور (شهر) + میه (آب) تشکیل شده است و بر این اساس به صورت اورمو، اورومیه و اورمیه تلفظ می‌شود که با بر سر کار آمدن رضاخان این شهر به رضاییه تغییر نام داد و بعد از انقلاب اسلامی دوباره به نام ارومیه برگشت.

امامی خاطرنشان کرد: ارومیه در جلگه گسترده و سرسبزی به مساحت 70 کیلومتر با پهنای 30 کیلومتر واقع شده است که اطراف آن تا کیلومترها پوشیده از باغ‌های انگور، سیب و کشتزار است و  همچنین دریاچه ارومیه در شرق و دریاچه مارمیشو در غرب این شهر قرار دارد.

وی اضافه کرد: این شهر به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و برخورداری از مناظر زیبا، یکی از شهرهای هدف گردشگری ایران محسوب می‌شود و آثار دیدنی و گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی و .. در این خطه به وفور دیده می‌شود.

وی سوغات این شهرستان را حلوای گردویی، حلوای هویج، نقل بیدمشک، عرق بیدمشک، عرق بادرنجبویه و صنایع دستی عنوان کرد و گفت: انگور و سیب از عمده محصولات کشاورزی این شهرستان است که گردو، تخمه آفتابگردان، کدو، هلو، زردآلو، شلیل، سیب و گیلاس از دیگر محصولات این خطه قلمداد می‌شود.

 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی مجتمع تفریحی چی‌چست، پارک جنگلی، بلند کوه سرداغی، دریاچه مارمیشو، دره قاسملو، مجتمع گردشگری باری، مسجد جامع، بنای سه‌گنبد، پل شهید کلانتری، آبشار سولوک و جاده امامزاده را از جمله مناطق دیدنی ارومیه برشمرد.

امامی به وجود مجموعه جهانگردی فانوس ارومیه اشاره کرد و افزود: این مجموعه در 18 کیلومتری جاده ارومیه و در بندر گلمانخانه واقع بوده که دارای انواع اتاق، سوئیت، آپارتمان همراه با رستوران روباز است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی به آماده بودن مجتمع ساحلی چی‌چست اشاره کرد و گفت: این مجتمع در فاصله 18 کیلومتری مسیر جاده ارومیه به طرف دریاچه (بندر گلمانخانه) واقع شده و دارای همه امکانات رفاهی از قبیل هتل، ویلا سوئیت، رستوران، قهوه‌خانه سنتی و میدان‌های ورزش خانوادگی است.

وی با اظهار به اینکه مجتمع گردشگری باری برای استقبال از مهمانان آماده است اظهار داشت: این مجتمع در 60 کیلومتری شمال ارومیه از توابع بخش انزل و در مساحت 170 هکتار قرار دارد به طوری که این منطقه ساحلی حاشیه‌ زیبا، آبی زلال و هوای معتدل دارد.

امامی گردشگران را برای استفاده از طبیعت زیبا دریاچه مارمیشو دعوت کرد و اظهار داشت: میان کوهستان‌های مجاور مرز ایران و ترکیه در حدود 45 کیلومتری غرب این شهرستان، دریاچه‌ای طبیعی به وسعت تقریبی پنج هکتار وجود دارد این دریاچه محل زیست انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا بوده که محل مناسبی برای صید ماهی و گذراندن اوقات فراغت است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول