اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

لازمه نجات دریاچه ارومیه بهره‌گیری از توان متخصصان جهانی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: باید از توان متخصصان جهانی برای نجات و احیای دریاچه ارومیه استفاده شود.

لازمه نجات دریاچه ارومیه بهره‌گیری از توان متخصصان جهانی است

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دریاچه ارومیه هم‌اکنون در شرایط بحرانی و پیچیده‌ای قرار دارد بنابراین در کنار استفاده از دانش متخصصان داخلی باید از علم کارشناسان جهانی صاحب‌نام نیز استفاده شود.

وی با اظهار به اینکه نجات این دریاچه نیازمند تعامل و هماهنگی بیش از پیش مسئولان و مردم است، ادامه داد: باید با حفظ تعامل و همکاری در راستای تعریف پروژه‌های عظیم اهتمام کرد و با همدلی برای به ثمر رساندن این پروژه‌ها تلاش شود.

فتاحی با اظهار تاسف از اینکه یک عده به دنبال سیاسی‌کردن این موضوع هستند، بیان داشت: این مسئله یک موضوع زیست‌محیطی و جغرافیایی بوده و به هیچ‌عنوان سیاسی نیست بنابراین باید از مسیر درست و با اتخاذ تدابیر مناسب برای رفع این مشکل تلاش شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اظهار به اینکه جوانان در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد و با شکل‌دادن حرکت‌های قانونمند می‌توانند برای نجات این دریاچه تلاش کنند، اضافه کرد: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جمعی می‌توانند در این راستا گام برداشته و به دولتمردان برای سرانجام رساندن امور کمک کنند.

وی با بیان اینکه در عمل باید اجرای پروژه‌های مختلف دنبال شود، تاکید کرد: تاکنون در این راستا برنامه‌های مختلفی تدوین شده ولی چندان موثر واقع نشده است بنابراین باید با استفاده از توانمندی‌های علمی و منابع مالی در این حوزه گام برداشته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه در چهار سال پیش ‌رو با دو نماینده دیگر ارومیه در این ارتباط به طور مستمر همکاری می‌کند، اضافه کرد: باید نمایندگان مردم استان به ویژه این شهرستان با هم تعامل کرده، با اقتدار ظاهر شده و تصویب و اجرایی‌شدن پروژه‌های تاثیرگذار را دنبال کنند.

فتاحی یکی از دغدغه‌های خود را پرداختن به مسائل مرزی عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان استانی و ارومیه باید با جلب همکاری کشورهای همجوار به مسائل مطروحه در ارتباط با مرزها بپردازند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول