اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین روز از هفته دولت صورت گرفت

افتتاح طرح‌های عمران شهری ارومیه با اعتبار 150 میلیارد ریال

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه گفت: طرح‌های عمران شهری در آخرین روز از هفته دولت با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

افتتاح طرح‌های عمران شهری ارومیه با اعتبار 150 میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم صفری ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی به مناسبت هفته دولت در ارومیه اظهار داشت: مهم‌ترین این طرح‌ها پروژه پیاده‌روسازی خیابان امام(ره)، شهید مدنی و کاشانی است که با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این میان طرح پیاده‌روسازی خیابان امام(ره) اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده و مابقی اعتبارات نیز در خیابان‌های کاشانی و مدنی مصرف شده‌ است.

صفری در ادامه با اشاره به مشخصات فیزیکی این طرح ابراز داشت: طرح پیاده‌روسازی خیابان‌های اصلی شهر ارومیه حدود یک هزار و 250 مترمربع بوده که در دو طرف خیابان‌ها انجام شده ‌است و تا پایان سال نیز بخش‌های دیگری از خیابان‌های شهر مورد زیباسازی و مرمت قرار می‌گیرند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه با اشاره به افتتاح چند پل مکانیزه در سطح شهر خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر شش پل مکانیزه عابرپیاده در نقاط مختلف ارومیه نصب شده که مورد رضایت و خرسندی مردم واقع شده ‌است.

وی در زمینه ساخت فضای سبز و پارک نیز ابراز داشت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان از بودجه شهری در بخش فضای سبز و پارک‌های ارومیه هزینه شده که از این میزان حدود 300 میلیون تومان برای بازسازی و بهسازی پارک ملت بوده ‌است.

صفری همچنین از آسفالت‌کشی معابر عمومی در حاشیه شهر نیز خبر داد و تصریح‌ کرد: این طرح‌ها شامل آسفالت یک میلیون و 200 هزار مترمربع از خیابان‌های شهر بوده که حدود 40 درصد از آن متعلق به مناطق محروم است.

وی اعتبار این طرح‌ها را نیز حدود 170 میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: این مبلغ از شهریورماه سال گذشته تاکنون هزینه شده و در نظر داریم تا پایان سال نیز متراژ آسفالت در نقاط مختلف ارومیه را بیشتر کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در پایان با اشاره به هدف اصلی از اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در سطح شهر ابراز داشت: هدف تمام مسئولان شهری از ایجاد امکانات مختلف زدودن فقر از چهره شهر و ایجاد آرامش‌خاطر برای مردم است.

طرح‌های پیاده‌روسازی خیابان‌های اصلی ارومیه، افتتاح پل مکانیزه مسیر بلوار والفجر و حسین‌آباد و همچنین بهره‌برداری از آسفالت جدید منطقه حسین‌آباد ارومیه ظهر امروز با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار و جمعی از کارکنان شهرداری ارومیه به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه این افتتاح‌ها مردم مناطق مختلف با ارائه درخواست‌های خود به محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه، خواستار رسیدگی بیشتر به مشکلات شهری شدند که شهردار نیز با عودت این درخواست‌ها به شهرداران مناطق مختلف و معاونان خود، دستورات لازم برای رسیدگی به مشکلات مردم را صادر کرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول