اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سوله‌های خالی شهرک‌های صنعتی به متقاضیان واگذار شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر صدور مجوزهای کارشناسانه و همچنین پرهیز از سخت‌گیری‌های بی‌مورد در طرح‌های تولیدی گفت: سوله‌های خالی شهرک‌های صنعتی به متقاضیان واگذار شود.

سوله‌های خالی شهرک‌های صنعتی به متقاضیان واگذار شود

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در شهرک‌های صنعتی این استان هر چه دلمان بخواهد سوله خالی و تعطیل وجود دارد که باید مسئولان با تدبیر این سوله‌ها را در اختیار متقاضیان جدید قرار دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر مسئولان، متقاضیان را راهنمایی نکنند و مقدمات واگذاری این سوله‌های خالی را به آن‌ها فراهم نکنند شاهد هستیم که یک فردی که می‌خواهد طرح تولیدی جدیدی را شروع کند با صرف هزینه‌های فراوان ساخت سوله جدید با مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید هدفمان صرفا دادن مجوز و تسهیلات به یک طرح تولیدی باشد، گفت: اگر مجوزی صادر شود، تسهیلاتی پرداخت شود ولی عملا به تولید منجر نشود و طرح نیمه‌تمام رها شود که نه تنها سودی عاید مردم و این مملکت نمی‌شود بلکه هزینه‌های بیت‌المال را هدر داده‌ایم.

نیکزاد تاکید کرد: باید با مطالعه و کار کارشناسی جلو رویم تا در ادامه به مشکل بر نخوریم.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد که در هفته آینده به اردبیل خواهد رفت و جای خود را به حسین صابری استاندار فعلی اردبیل می‌دهد، ادامه داد: مثلا مشاهده می‌شود در این استان به افرادی مجوز کارخانه بسته‌بندی یک محصولی را می‌دهند که آن محصول در این استان اصلا تولید نمی‌شود، در چنین وضعی شکی وجود ندارد که این طرح با شکست مواجه می‌شود.

 

*گاهی سخت‌گیری بی‌مورد و گاهی مجوز غیر کارشناسی مشکل‌ساز می‌شود

وی تصریح کرد: باید تسهیلات بسته‌بندی را به محصولاتی دهیم که مواد اولیه آن‌ها به وفور در همین استان یافت می‌شود و گرنه اگر متقاضی در تامین مواد اولیه برای بسته‌بندی مشکل داشته باشد که به نتیجه نخواهد رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد صدور مجوز به این همه کارخانه بسته‌بندی را به صورت غیر کارشناسانه قابل دفاع ندانست و خاطرنشان کرد: باید در کارهای تولیدی توجیه اقتصادی، درآمدزایی و توان پرداخت اقساط از سوی متقاضی لحاظ شود.

نیکزاد به روی دیگر سکه هم اشاره‌ای کرد و ابراز داشت: در مواقعی دیگر نیز شاهد برخی سخت‌گیری‌های بی‌مورد از سوی مسئولان هستیم که به یک طرح تولیدی ساده و درآمدزا، گیرهای آن‌چنانی می‌دهند.

نماینده ارشد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به عنوان مثال کشاورز روستایی که تکه‌ای زمین دارد و نیاز به تسهیلاتی برای پمپاژ آب دارد باید بدون سخت‌گیری، تسهیلات دریافت کند زیرا این طرح ساده و اجرایی است و بدون شک منجر به تولید، اشتغال و درآمد برای یک خانواده و یک روستا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نه سخت‌گیری بی‌مورد و نه صدور مجوز و تسهیلات غیرکارشناسانه به طرح‌های تولیدی، هیچ‌کدام توجیه ندارد و قابل تحمل نیست.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول