اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

بانک‌ها دست از سخت‌گیری‌های بی‌مورد بردارند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: بانک‌های عامل شایسته است دست از سخت‌گیری‌های بی‌مورد خود در پرداخت تسهیلات اشتغالزای بخش کشاورزی بردارند و یک زمینه سهولت پرداخت را مهیا کنند.

بانک‌ها دست از سخت‌گیری‌های بی‌مورد بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم عصر امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی در نمین اظهار داشت: برخی سختگیری‌ها و قبول نکردن نفق‌های زراعی از کشاورزان به عنوان ضمانت وام سبب شده است تعداد زیادی از پرونده‌های اشتغالزا و توسعه بخش کشاورزی در بانک کشاورزی به حال خود رها شود.

وی از مدیرعامل بانک کشاورزی خواست بر ایجاد تسهیل در امورات کشاورزان از سوی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی همت کرده و در این زمینه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان را رقم بزنند.

دریتیم خاطر نشان کرد: اگر وضعیت به همین روال دنبال شود در پایان سال با مشکل جذب روبه‌رو می‌شویم و برخی از منابع اعتباری ما جذب و تأمین نمی‌شود.

به گزارش فارس، فرماندار نمین به تعداد فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به عنوان بیکاران جامعه اشاره کرد و افزود: اگر روند پرداخت تسهیلات آسان‌تر شود به یقین جوانان و جویندگان کار علاقمند و راغب به حضور در این بخش می‌باشند تا بخشی از التهاب بیکاری جامعه نیز کاسته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما موضوع اشتغال را در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و مسکن از اولویت پیگیری‌ها و کارهای اجرایی خود قرار دادیم که امیدواریم در کمترین زمان بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

در ادامه این جلسه مدیر ستادی بانک کشاورزی استان نیز تعداد پرونده‌های معرفی شده به بانک را برای برخورداری از تسهیلات این بخش در سطح استان یک‌هزار و 270 مورد اعلام کرد.

عقیل وکیلی اضافه کرد: از این تعداد 278 مورد تصویب، 245 مورد عودت داده شده و تاکنون نیز 163 مورد تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی پرداختی شهرستان نمین را 14 فقره پرونده اعلام کرد و ادامه داد:‌ ما در این شهرستان با مشکل مراجعه نکردن متقاضیان به شعب روبه‌رو هستیم.

وکیلی گفت:‌ در این شهرستان از 240 پرونده معرفی شده به بانک تاکنون 49 مورد تصویب و 50 مورد نیز عودت داده شدند.

وی در زمینه قبول و یا نبود قبول نفق زراعی از کشاورزان برای ضمانت وام‌هایشان از سوی بانک کشاورزی بیان کرد: در سراسر استان بانک‌های کشاورزی موظف هستند این اسناد را به عنوان ضمانت قبول کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول