اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار محمودآباد در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس:

اشتغال 1300 نفری در شهرک صنعتی محمودآباد/ مسکن مهر محمودآباد در قالب طرح ملی

خبرگزاری فارس: فرماندار محمودآباد از اشتغال یک هزار و 300 نفری در شهرک صنعتی محمودآباد خبر داد.

اشتغال 1300 نفری در شهرک صنعتی محمودآباد/ مسکن مهر محمودآباد در قالب طرح ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، هفته دولت بهانه‌ای شد تا درباره عملکرد دولت در شهرستان محمودآباد با نماینده عالی دولت در این شهرستان به گفت‌وگو بنشینیم و پیرامون مسائل، معضلات و کارکردهای دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین وضعیت پیشرفت مصوبات سفر دولت به مازندران سوالاتی را مطرح کنیم.

جواد واحدی در گفت‌وگوی تفضیلی با خبرنگار فارس در این شهرستان به سئوالات پاسخ داد.

فرماندار محمودآباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با تبریک فرارسیدن هفته دولت به عموم کارگزاران راستین نظام، هفته دولت را تجلی خدمات و عرصه نمایش اقدامات و دستاوردهای درخشان دولت در شهرستان دانست.

فارس: عملکرد دولت دهم در شهرستان محمودآباد از نگاه شما به عنوان نماینده عالی دولت چگونه بوده است؟

واحدی: اقدامات ارزنده و دستاوردهای درخشان دولت نهم و دهم در شهرستان محمودآباد کارنامه دولت در محمودآباد میراث ماندگار مهروزی است و در واقع اقداماتی که از سوی دولت عدالت محور در این شهرستان صورت گرفته است با سایر دولت‌ها قابل مقایسه نیست.

فارس: این کارنامه به چه دلیل قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست؟ لطفا این موضوع را بیشتر توضیح دهید؟

واحدی: اهتمام جدی دولت در توسعه و آبادانی کشور از هیچ کسی پوشیده نیست و بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری این مسئله عنوان شده است به طوری که از مجموع 46 مصوبه سه سفر هیئت دولت به مازندران و به تبع آن در محمودآباد، 26 مصوبه به‌صورت 100 درصد اجرایی شده و 20 پروژه با پیشرفت فیزیکی 58 درصد در حال ساخت است که این کارنامه در هیچ دولتی دیده نشده است.

فارس: مهمترین مصوبات سفر دولت به محمودآباد چه بوده است؟

  واحدی: شاخص‌ترین مصوبات سفر ریاست جمهور در شهرستان محمودآباد احداث بیمارستان، واگذاری زمین برای احداث مسکن مهر، احداث مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، احداث سالن‌های ورزشی و همچنین مطالعه و احداث تصفیه‌خانه و جمع‌آوری فاضلاب که عملیات اجرایی آن در حال اجرا است، عنوان کرد.

فارس: شاهد سفرهای استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مازندران به شهرهای مختلف در راستای سفر دولت بود، آیا این کار در محمودآباد نیز انجام شد؟

واحدی: یکی از بارزترین ویژگی‌های دولت نهم و دهم مردمی بودن آنها است و این دولت فاصله مسئولان با مردم را کم کرده است و همانطور که اشاره کرده‌اید ، در راستای سیاست دولت که تاکنون بیش از 100 سفر استانی داشته است تا به حال بیش از 18 سفر به اتفاق مدیران ادارات و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان به روستاهای بخش مرکزی و سرخرود در قالب کاروان مهرورزی به ‌منظور شناسایی و رفع مشکلات روستاها و شهروندان روستایی داشته‌ایم که این سفرهای نقطه عطفی از خدمات دولت در روستاها به شمار می‌رود.

فارس: مهم‌ترین برنامه دولت نهم و دهم در محمودآباد از نظر شما چه بوده است؟

واحدی: یکی از اهداف مهم دیگری که دولت در شهرستان محمودآباد پیگیر بود، احداث شهرک صنعتی و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی جویای کار به منظور کاهش نرخ بیکاری در منطقه بود که امروز خدا را شاکریم در سایه تلاش‌های صورت گرفته شهرک صنعتی شهدای محمودآباد به بهره‌برداری رسیده است.

فارس: مشخصات این شهرک چیست و چند شرکت فعال در آن مستقر شده است ؟

واحدی: این شهرک در زمینی به مساحت 120 هکتار احداث شد که 170 قطعه آن به سرمایه‌گذاران واگذار شده است و تا به امروز، 43 واحد صنعتی فعال در این شهرک داریم که بقیه در مرحله اجرایی با پیشرفت فیزیکی از 20  تا 80 درصدی هستند.

فارس: چه تعداد اشتغال از طریق این شهرک برای محمودآباد ایجاد شده است؟

واحدی: تا به حال در این شهرک برای یک هزار و 300 نفر اشتغالزایی شده است و تامین و توسعه زیرساخت‌های عمومی مورد نیاز شهرک صنعتی شهدای محمودآباد با توجه به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملّی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اولویت‌های اصلی کمیته برنامه‌ریزی در سال جاری است. 

فارس: یکی از برنامه‌های مهم دولت نهم و دهم ایجاد مسکن برای اقشار فاقد مسکن جامعه بوده است، محمودآباد در این زمینه چه اقداماتی صورت داده است؟

واحدی: با توجه به کاهش نرخ مسکن از سوی دولت در کشور و تلاش برای خانه‌دارکردن اقشار کم درآمد جامعه، شهرستان محمودآباد دارای دو پروژه ملی مسکن مهر با موقعیت استثنایی واحدها در کنار ساحل است که اولی در ساحل خط آهی محمودآباد و دومی نیز در ساحل چاکسر سرخ رود این شهرستان واقع شده است.

فارس: مسکن مهر محمودآباد با چه مساحتی و دارای چند واحد است و تاکنون چقدر پیشرفت داشته است؟

واحدی: مسکن مهر محمودآباد در زمینی به مساحتی 2.3 هکتار با پیشرفت فیزیکی حدود 73 درصد در چهار بلوک و به تعداد 432 واحد در دست اقدام است.

فارس: مسکن مهر سرخ رود به چه صورت در حال احداث است؟

واحدی: مسکن مهر چاکسر سرخ رود در زمینی با مساحتی به میزان 10.5 هکتار در چندین بلوک به تعداد 906 واحد در دست اجرا است که تعدادی از واحدها در مرحله 93 درصدی پیشرفت فیزیکی آماده تحویل به واجدان شرایط واگذاری است.

فارس: با توجه به اینکه محمودآباد پل ارتباطی بین شرق و غرب مازندران است در ایام تعطیلات شاهد ترافیک سنگین در این شهر هستیم، برای رفع این مشکل چه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اید؟

واحدی: مازندران به دلیل دارا بودن مواهب طبیعی چشم‌نواز از جمله دریا، جنگل و کوه در طول سال و به ویژه در ایام تعطیلات نوروز و تابستان با ترافیک سنگینی مواجه است و شهرستان محمودآباد نیز با توجه به پذیرش مسافران زیاد از اقصی نقاط کشور از این امر مستثنی نبوده است و از این رو شهرداری‌ها به منظور کاهش بار ترافیکی طرح‌های خوبی را اجرا و یا در دست اجرا دارند.

فارس: مهمترین طرح‌های اجرا شده و در حال اجرا چه بوده است؟

واحدی: از جمله طرح‌های اجرا شده احداث میدان ضلع غربی سرخ رود است که شهرداری سرخ رود احداث میدان ضلع شرقی را نیز در حال اجرا دارد.

فارس: دو کنارگذر محمودآباد با چه مشخصات و پیشرفتی در حال احداث است؟

واحدی: شهرداری محمودآباد دو پروژه کنارگذر غربی و شرقی را در دست اقدام دارد که کنارگذر غربی محمودآباد به‌طول 4.5 کیلومتر با اعتباری 70 میلیارد ریالی با پیشرفت فیزیکی 80 درصد که هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است با دارا بودن یک دهنه پل و سه میدان در حال اتمام است. 

کنارگذر شرقی شهر محمودآباد نیز به طول شش کیلومتر طول اصلی و هشت کیلومتر راه‌های دسترسی در حال احداث است که برای آزادسازی و بسترسازی آن تاکنون مبلغ 30 میلیارد ریال هزینه شده است و با تلاش‌های به عمل آمده مبلغ 30 میلیارد ریال برای این پروژه با صددرصد تخصیص، تامین اعتبار شده است و همچنین مبلغ 20 میلیارد ریال هم درصدد تامین اعتبار هستیم.

فارس: برای رفع مشکلات مردم شهرستان چه برنامه‌ریزی کردید؟

واحدی: در این راستا چهار جلسه شورای اداری از ابتدای سال تاکنون با محوریت رفع معضلات و مشکلات شهرستان برای توسعه و رفع موانع پیشرفت شهرستان داشته‌ایم.

فارس: صحبت‌های پایانی خود را بفرمایید؟

واحدی: فضای موجود در شهرستان، فضای خدمت و کار و تلاش بی‌منت به شهروندان است که این در سایه وفاق و همدلی و وحدت رویه حاکم در بین مسئولان است و امیدواریم با اندک بضاعت خود بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

-----------------------------

گفت‌وگو از علی یوسفی

-----------------------------

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول