اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خبر داد

کاهش 80 درصدی قیمت زمین در چند شهرک صنعتی اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: این شرکت توانسته است در شهرک‌های ورزنه، حسن آباد جرقویه، رامشه، اژیه، تودشک و محمد آباد جرقویه قیمت زمین را به اندازه 80 درصد کاهش دهد.

کاهش 80 درصدی قیمت زمین در چند شهرک صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی یزدخواستی ظهر  امروز در نشست خبری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان و به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: در سفر نخست رئیس جمهور، 100 درصد از مصوبات این سفر به اتمام رسیده و در سفر دوم و سوم نیز به ترتیب 85 درصد از مصوبات عملیاتی شده و مصوباتی نیز نداشتیم که در نهایت به صورت میانگین بالای 90 درصد از مصوبات سفر ریاست‌ جمهوری عملیاتی شده است.

وی در مورد وظایف سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه این سازمان در دو حوزه قابل تعریف است، تصریح کرد: احداث شهرک‌ها و رسیدگی به صنایع کوچک از این وظایف است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: صنایع کوچک به صنایعی گفته می‌شود که تعداد کارمندان آن کمتر از 50 نفر باشند و این سازمان به مانند جهاد کشاورزی در سطح استان اداره ندارد و در قالب مدیران شهرک‌ها فعالیت می‌کند.

* 8 درصد از شرکت ‌شهرک‌های صنعتی کشور در استان اصفهان قرار دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 904 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد، 76 شهرک سهم استان اصفهان است که این موضوع نسبت هشت درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه یک شهرک صنعتی بر مبنای مساحت بالای 100 هکتار تعریف می‌شود و نیاز به نظارت هیئت دولت دارد، تاکید کرد: ناحیه صنعتی زیر 50 هکتار و با تایید شورای برنامه‌ریزی فعالیت می‌کند.

یزدخواستی با اشاره به اینکه مقوله‌های آب، برق و تصفیه‌خانه، سه شاخص مهم در حوزه وظایف شرکت شهرک‌ها است، اظهار کرد: در تمام کشور 656 شهرک از مقوله آب برخوردار بوده که از این تعداد، 56 عدد سهم اصفهان است.

وی در مورد تصفیه‌خانه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با بیان اینکه این موضوع در هفت شهرک به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: سه تصفیه‌خانه نیز در سروش‌بادران، سعید آباد گلپایگان و شهرک‌ صنعتی جی اصفهان در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سطح کشور از سه نوع شهرک صنعتی برخوردار هستیم، تاکید کرد: برخی از شهرک‌ها زیر نظر دولت، برخی به صورت خصوصی و برخی نیز توسط شهرداری احداث شده‌اند.

*در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان سوگلی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در مورد این موضوع که برخی از شهرک‌های صنعتی از توجه بیشتری بهره‌مند می‌شوند، تاکید کرد: تمام شهرک‌های موجود در 23 شهرستان استان، با دید یکسان نگریسته می‌شوند، اما در مجموع ظرفیت‌های شهرستان‌های گوناگون نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

وی در مورد همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با سرمایه‌گذاران گفت: برخی از اوقات تعهد سرمایه‌گذار برای به پایان رساندن کار خود (در شهرک‌های صنعتی در حال احداث)، به مدت یک سال انجام نمی‌شود که در این صورت تلاش می‌کنیم با همکاری، این تعهد را به سه سال افزایش دهیم.

* تمام واحدهای صنعتی درگیر تحریم‌ها نیستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در مورد تحریم‌ها با بیان اینکه به طور حتم مشکلاتی مانند امور بانکی و باز شدن حساب ال.سی وجود دارد اما تمام واحدهای صنعتی درگیر این مشکل نیستند، تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی به مانند گذشته این بحران را رد کرده و در این راستا شرکت شهرک‌ها نیز همانند سال جهاد اقتصادی تمام تلاش خود را برای پیشرفت کاری خود انجام می‌دهد که نمونه آن کسب رتبه نخست کشوری بین شرکت شهرک‌های صنعتی کل کشور است.

* 9 میلیارد تومان بودجه 91 شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در مورد اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: این اعتبارت در سه رده استانی، ملی و جاری تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 1391 اعتبارات استانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان 90 میلیارد ریال است.

یزدخواستی ایجاد دفتر امور ایثارگران با امکانات ویژه، ایجاد ستاد مدیریت بحران برای نخستین بار در کشور و همچنین ایجاد مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی را برای نخستین بار در سطح استان اصفهان و در سطح کشور از جمله اقدامات شرکت شهرک‌ها برشمرد و گفت: شرکت شهرک‌های این استان در چند شهرک صنعتی توانسته قیمت زمین را در هر متر مربع به اندازه 2 هزار تا سه هزار تومان کاهش دهد که این موضوع خوب سرمایه‌گذاری تا 28 اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول