اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قزوین اعلام کرد

اشتغال 15 هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: بهره‌برداری 531 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین، زمینه اشتغال 15 هزار و 603 نفر را در این استان فراهم کرده است.

اشتغال 15 هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین عبدالقهار ناصحی با اعلام اینکه در     هفت سال اخیر اشتغالزایی در شهرک‌های صنعتی قزوین 3.5 برابر رشد پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: از زمان تأسیس شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین چهار هزار و 289 نفر در شهرک‌های صنعتی استان مشغول به کار بودند که در طول هفت سال اخیر به میزان 10 هزار و 78 نفر به تعداد اولیه اضافه شده‌اند.

وی تصریح کرد: افزایش متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش تولید برای حضور در شهرک‌های صنعتی قزوین در طول چند سال اخیر نویدبخش این مهم است که این استان که پیش از این نیز به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور مطرح بوده، بیش از پیش در این بخش به رشد و توسعه دست پیدا کند.

ناصحی افزود: در حال حاضر از هزار و 31 قرارداد واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری، 531 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 8 هزار  میلیارد ریال در سطح شهرک‌های صنعتی استان قزوین مشغول به تولید هستند و برای حدود 15 هزار و 603 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود 500 واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال ساخت و ساز می‌باشند، پیش‌بینی می‌شود در صورت حمایت‌های مالی لازم در سه سال آینده بیش از 50 درصد از این واحدها با سرمایه‌گذاری بالغ بر چهار هزار و 500 میلیارد ریال و اشتغالزایی شش هزار نفر به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین 2.3 برابر شده، یادآور شد: از زمان تأسیس، تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فازهای توسعه این استان هفت مورد بوده که در حال حاضر به 16مورد ارتقا پیدا کرده است.

ناصحی با اشاره به احداث شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته افزود: در راستای سیاست دولت در هدایت شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته، واگذاری دو شهرک و ناحیه صنعتی حکیمیه و اسفرورین با اجرای پروژه‌های زیربنایی به ارزش 38 میلیارد ریال به متقاضیان سرمایه‌گذاری در سال جاری آغاز شده و با تلاش‌های انجام شده سه شهرک و ناحیه صنعتی تا پایان امسال آماده واگذاری می‌شود.

وی آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی را چشمگیر عنوان کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری محقق شده مربوط به واحدهای فعال هشت هزار و 208 میلیارد ریال بوده و جمع کل سرمایه‌گذاری مربوط به قرارداد متقاضیان ایجاد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز 19 هزار و 945 میلیارد ریال می‌باشد.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول