اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول آموزش تعاون روستایی:

سخت‌گیری‌های اداری از موانع اصلی تولید است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول آموزش سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سخت‌گیری‌ها و بروکراسی اداری از مهم‌ترین موانع تولید به‌ویژه در روستاهاست.

سخت‌گیری‌های اداری از موانع اصلی تولید است

معصومه صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: مشکلات و سخت‌گیری‌هایی که در اعطای مجوزهای تولید وجود دارد، بسیاری از زنان روستایی را به علت طولانی بودن مراحل اداری، فیلترهای مختلف و متعدد و برخی سخت‌گیری‌های بی‌مورد، خسته و ناامید کرده است.

کارشناس مسئول آموزش سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از مهم‌ترین سخت‌گیری‌هایی که وجود دارد، موضوع مجوزهای بهداشتی است که رعایت موارد ایرادی، مستلزم صرف هزینه‌های زیادی است که متاسفانه از توان تعاونی‌های زنان روستایی خارج است.

وی گفت: متاسفانه در مورد تمایل زنان روستایی به راه‌اندازی یک کسب و کار، یک فرهنگ غلط جا افتاده که معمولا زنان، از ترس خارج شدن از لیست حمایتی‌های کمیته امداد و قطع مستمری آنان، رغبتی به ایجاد کسب و کار نشان نمی‌دهند که باید مسئولان در این زمینه کارهای ریشه‌ای و مؤثر انجام دهند.

این کارشناس اضافه کرد: باید این فرهنگ تغییر کند که زن روستایی نگوید اگر بیایم کار کنم دیگر کمیته امداد به من حقوق نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 6 هزار نفر عضو شرکت‌های تعاونی‌ روستایی هستند که باید برنامه‌ریزی درستی برای آنان صورت گیرد.

صیادی اذعان کرد: در شرکت‌های تعاون روستایی، اشتغال واقعی کمی وجود دارد و بنیه مالی این شرکت‌ها بسیار ضعیف است.

کارشناس مسئول آموزش سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد به کم هزینه بودن اشتغال زنان روستایی اشاره کرد و ابراز داشت: مسئولان باید به فکر فروش محصولات و تولیدات زنان روستایی باشند تا رغبت آن‌ها به تولید و دل نبستن به مستمری‌های کمیته امداد افزایش یابد.

صیادی خاطرنشان کرد: یک تولیدکننده روستایی نباید دغدغه‌ای برای فروش محصولش داشته باشد.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول