اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی:

کمبود آب دلیل عدم توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: کمبود آب یکی از مهم‌ترین دلایل عدم توسعه فراگیر فضای سبز در شهرک‌های صنعتی است.

کمبود آب دلیل عدم توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی است

حامد یحیی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به تعهد شرکت شهرک‌ها در ایجاد فضای سبز تاکنون این شرکت موفق به عملیات کاشت درخت به میزان 200 هزار اصله نهال شامل سرو خمره‌ای، انواع کاج اقاقیا، زبان گنجشک و انواع درختچه‌ها از جمله ترون زرشک زینتی و شمشاد و همچنین کاشت گونه‌های مختلف گله‌های فصلی و دائمی و چمن‌کاری در سطح 89.5 هکتار شده است.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین دلایل عدم توسعه فراگیر فضای سبز در شهرک‌های صنعتی کمبود آب و تعویض خاک بستر کاشت گیاهان است که هزینه‌های قابل توجهی را در بر می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: در حال حاضر از 19 شهرک صنعتی مصوب استان 14 شهرک صنعتی به مساحت 7 هزار و 800 هکتار دارای 2 هزار و 678 هکتار فاز عملیاتی بوده و علاوه بر این از 13 ناحیه مصوب 11 ناحیه صنعتی فعال دارای سطح 365 هکتار می‌باشد.

یحیی افزود: در حال حاضر بهره‌برداری از 10 تصفیه‌خانه فاضلاب و عملیات گازرسانی در 11 شهرک صنعتی به اتمام رسیده و تجهیز 11 ساختمان آتش‌نشانی و نصب شیرهای آتش‌نشانی در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر 34 شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی وجود دارد.

به گفته وی هم‌اکنون تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی محلات و مامونیه در دست اقدام است.

یحیی افزود: ارتقاء شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی از گروه دو به گروه یک نیز نشان از تلاش و سرعت این شرکت برای رسیدن به اهداف مورد نظر را دارد. 

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول