اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

شهرک صنعتی محمودآباد به شرق اصفهان منتقل شود

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: تقاضا داریم شهرک صنعتی محمودآباد به شرق اصفهان منتقل شود.

شهرک صنعتی محمودآباد به شرق اصفهان منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با مسئله مترو اصفهان با اشاره به اینکه استاندار، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری اصفهان بررسی این موضوع را به صورت ویژه در دست دارند، تصریح کرد: مطالعات احداث این خط در زمان حاضر در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه درصددیم با توسعه حمل و نقل شهری میراث گران‌بهای پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برای آیندگان محفوظ بماند، اضافه کرد: در سال 74 مکاتباتی با رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان است، اما در بند چهار این نامه عبور مترو از زیر میدان نقش جهان بلامانع عنوان شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به نامه وزارت کشور در سال 85 تاکید کرد: در این نامه توسعه حمل و نقل عمومی خط دوم مترو اصفهان در مسیر شرقی به غربی به طول 23 کیلومتر از زینبیه تا میدان شهدای خمینی شهر مطرح شده است.

وی با بیان اینکه استانداری و شهرداری اصفهان با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال ایمن سازی مسیر این خط مترو هستند، بیان کرد:‌ در این زمینه نیز نامه‌ای به یونسکو ارسال شده که تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

سقائیان‌نژاد به سهم شهرداری در ارتباط با مترو اشاره کرد و گفت: بر اساس موافقت‌نامه‌ای در سال 1380 مقرر شد 50 درصد هزینه خط یک مترو اصفهان به طول 20.2 کیلومتر از طرف شهرداری و بقیه را دولت پرداخت کند و با توجه به اینکه خط یک مترو اصفهان 23 ایستگاه دارد و هزینه خط یک اصفهان معادل یک هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نیمی از آن را شهرداری و نیمه دیگر آن را باید دولت تأمین کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان در تأمین تجهیزات و آزادسازی مسیر مترو به تعهدات خود پایبند بوده است، ادامه داد: شهرداری تعهد 131 میلیون یورو برای خرید واگن را امضا کرده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه قطار شهری اصفهان جزو پروژه‌های مهر ماندگار است و تلاش همه مسئولان شهری و استانی بر این است که تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد، گفت: سال جاری مجلس 107 میلیارد تومان برای قطار شهری بودجه تصویب شده، اما تاکنون یک ریال به اصفهان در این زمینه پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه استاندار، معاون برنامه‌ریزی استانداری و شهرداری نیز به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می‌کنند، گفت: 150 میلیارد تومان این پروژه باید از فروش اوراق مشارکت از سوی شهرداری اصفهان تأمین شود و البته این در حالی است که بانک مرکزی تاکنون اجازه فروش این اوراق را نداده است.

سقائیان‌نژاد تاکید کرد: هیچ کس در ارتباط با مترو اصفهان مقصر نیست و باید بودجه به صورت کافی و در زمان مورد نیاز اختصاص یابد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ارتباط با توسعه شهرک صنعتی محمودآباد و وجود رانت‌خواری در این شهرک و همچنین وجود یک نهاد یا ارگان پاسخگو به مردم در راستای تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی مسائل و همچنین برخورد با نقض کنندگان قانون اظهار کرد: استانداری از شهرک صنعتی محمودآباد شکایت کرد و اینکه مسئولان شهری و استانی با توسعه شهرک صنعتی محمودآباد مخالف هستند.

شهردار اصفهان ادامه داد: دادستان در کمیته صیانت از زمین‌های بایر و کشاورزی دستور توقف توسعه محمودآباد را داد و هیئتی مشخص شد که با محوریت شهرداری از این شهرک بازدیدی داشته باشد و مسائل مختلف را بررسی کنند که در نهایت با توسعه این شهرک مخالفت شده است.

وی با بیان اینکه استاندار در شورای توسعه استان نیز با ظرافت کامل مسائلی را در این زمینه مطرح کردند، بیان کرد: البته خبرهایی شنیده‌ایم که تا 900 هکتار نیز در توسعه شهرک صنعتی محمودآباد اقدام کرده‌اند، اما با آنها برابر قانون برخورد می‌شود و اگر مکانی خلاف قانون بنا شده باشد به طور حتم خراب خواهد شد.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه به شهرداری اجازه داده شد که برابر قوانین و مقررات با متخلفان در شهرک محمودآباد برخورد کند، اضافه کرد: تاکنون 16 ساختمان کف بر شده است.

وی گفت: به حمایت از مردم محمودآباد پرداخته‌ایم زیرا در صورتی که این شهرک در داخل مرز 50 کیلومتر اصفهان توسعه پیدا کند، مشکلات بسیاری را در زمینه آلودگی ایجاد کرده و مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

شهردار اصفهان گفت: من از عدم توسعه محمودآباد و برخورد با متخلفان دفاع کردم، و تقاضا دارم که این شهرک صنعتی به شرق اصفهان منتقل شود و در آن مکان نیز زمین کافی به این منظور وجود دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول