اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

برکات دولت شهید رجایی هنوز در کشور باقی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: هر چند عمر دولت شهید رجایى کوتاه بود اما برکات آن دولت هنوز هم در سراسر کشور اسلامی باقی است.

برکات دولت شهید رجایی هنوز در کشور باقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی در آیین بزرگداشت شهیدان رجایى و باهنر در کیانشهر اظهار داشت: نظامى که در آن زندگی مى‌کنیم نظامى توانمند و باسواد است و همه کشورهاى اسلامی آن را الگوى خود قرار داده‌اند و در پیروی از آن بر حکومت‌های ظالم خود شوریده‌اند.

وی بیان داشت: هر چند عمر دولت شهید رجایى کوتاه بود اما برکات آن دولت هنوز هم در سراسر کشور اسلامی باقی است و دولت نهم و دهم نیز توفیق خدمت‌گزارى به مردم را داشته و آثار تلاش‌های این دولت در استان کرمان و شهرستان کوهبنان هم دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام علی جسمانى امام جمعه کیانشهر نیز گفت: در روز پایانى هفته دولت مراسم بزرگداشتى براى شهیدان رجایى و باهنر برگزار کرده‌ایم تا نشان دهیم یاد و خاطره آنان پس از 31 سال هنوز هم در دل ما زنده است.

وى عنوان کرد: شهیدان رجایی و باهنر نزدیک به 20 سال با یکدیگر دوست بودند و با هم وارد کار دولتى شدند و در نهایت با هم به سوى معبود خود شتافتند.

جسمانی تصریح کرد: در سوره مریم آمده است «به درستى کسانى که ایمان آوردند و به دنبال انجام عمل صالح هستند، خداوند آنان را محبوب دیگران مى‌کند و نام و یادشان باقى مى‌ماند» و به راستى که این همان راز ماندگارى شهیدان رجایى و باهنر است.

امام جمعه کیانشهر ابراز داشت: سه دلیل برای جاودانگی این شهیدان بزرگ وجود دارد که اول ایمان و اخلاص آنان است که پیوند آنان با ولایت و رهبری هم به دلیل این ایمان و اخلاص بود.

وی خاطر نشان کرد: دلیل دوم ماندگاری آنان بی‌اعتنایی به دنیا بوده است، این شهیدان به دنیا پشت پا زده بودند و دلیل سوم ارتباط مؤثر با مردم و خدمت صادقانه و بی‌منت آنان است.

جسمانى ابراز داشت: امیدوارم همه ما رهرو خوب و مخلص برای راه آنان باشیم، آن شهیدانی که به راستی زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌گیرند.

در پایان این مراسم یکی از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات نهج‌البلاغه کشوری گزیده‌ای از فرمایشات امام علی (ع) به فرمانروایان ممالک اسلامی را بیان کرد تا سخنان آن بزرگوار برای همه خدمت‌گزاران یادآوری شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول