اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

شهیدان رجایی و باهنر پرچم‌داران دولت مکتبی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آوج گفت: شهیدان رجایی و باهنر پرچمداران تشکیل دولت مکتبی هستند.

شهیدان رجایی و باهنر پرچم‌داران دولت مکتبی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین حجت‌الاسلام سیدضیاء‌الدین هاشمی ‌در دیدار با جمعی از جوانان شهرستان آوج با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر اسوه‌هایی ارزشمند از کرامت و تقوا هستند، اظهار کرد: دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی امروز لازم است که برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی در اندیشه‌ها و افکار این دو شهید با کمال دقت نگریسته و با الهام از دیگر شهدای انقلاب اسلامی در مسیر اعتلای بیشتر اسلام گام بردارند.

امام جمعه آوج افزود: هنر دولتمردان در یاری رساندن و دستگیری از اقشار ضعیف و متوسط جامعه است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه دولت شهید رجایی در اوایل دهه 60 مکتبی بودن و اتکا به نیروی ولایت بود، تصریح کرد: قدرت و اراده با عظمت ملت رشید ایران اسلامی در هر زمانی نابود کننده جبهه باطل و جلا دهنده جبهه حق است.

امام جمعه آوج ادامه داد: مکتبی بودن تنها به سخن و شعار محدود نمی‌شود بلکه دولت مکتبی به دولتی اطلاق می‌‌شود که در تمام آداب و رسوم همواره مطیع و تابع دستورات اسلامی است.

هاشمی با اشاره به روحیه استقامت و شجاعت شهید رجایی در مقابله با بحران‌ها و توطئه‌های عدیده عنوان کرد: این شهید بزرگوار نمونه‌ای از مردان الهی بود که در راه دین مبین اسلام از جان، مال و ناموس خویش گذشت کرد.

وی با بیان نکاتی ارزشمند از زندگانی و سلوک شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: علاوه بر روحیه ولایت‌مداری و دوری از انحرافات، ساده‌زیستی و دوری از تعلقات دنیوی نیز در زندگی فردی و اجتماعی شهید رجایی نمایان بود و وی تا پایان عمر با برکت خویش همواره در منزلی محقر و با امکانات حداقلی هم‌سطح محرومان و مستضعفان آن دوران زندگی می‌کرد.

امام جمعه آوج اضافه کرد: تواضع و فروتنی در برابر مردم و به ویژه روستائیان نیز نمونه‌ بارز دیگری است که شهید رجایی آن را تا روز شهادت در نهان خود حفظ و به نسل کنونی منتقل کرد.

هاشمی با بیان اینکه شهید رجایی همواره در عرصه‌های اجتماعی و رسانه‌ها خود را خادم حقیقی ملت شهید‌پرور ایران معرفی می‌کرد، تصریح کرد: این روحیه و منش در کمتر کسانی قابل رویت و مشاهده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول