اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

انرژی‌های نوین و پاک ظرفیت خوداتکایی کشور را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: توسعه منابع تولید انرژی‌های پاک و کم‌هزینه دغدغه‌ها و آسیب‌های متعدد را کاهش و زمینه استقلال واقعی را در تولید انرژی داخلی فراهم می‌آورد.

انرژی‌های نوین و پاک ظرفیت خوداتکایی کشور را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه بادی سرعین که همزمان با هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: ما می‌توانیم با بهره‌گیری از توانمندی استان در تمام حوزه‌ها شایسته‌ترین زمینه خوداتکایی و استقلال اقتصادی، تولیدی و سطح وابستگی‌ها را رقم بزنیم که راه‌اندازی اولین نیروگاه بادی نشان روشنی از این ظرفیت است.

وی به تفاوت افتتاح این پروژه با سایر پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: این آخرین افتتاح پروژه‌های هفته دولت بوده که ما سعی کردیم در این ایام با سفر به تمام شهرستان‌ها پروژه‌های صد درصد قابل افتتاح را تحویل مردم داده تا عموم هموطنان از آن استفاده کنند.

صابری به مزایای نیروگاه بادی اشاره کرد و ادامه داد: غیر از هزینه سرمایه‌گذاری اولیه هیچ هزینه دیگری در تولید این انرژی وجود ندارد به طوریکه تولید انرژی از طریق باد نه به مصرف سوخت و نه دیگر تجهیزات نیاز دارد که این خود بهترین تدبیر در تأمین برق مورد نیاز برای روستاها و مناطق محروم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: فضای به وجود آمده در اطراف نیروگاه نیز یکی از فرصت‌های مناسب در حوزه گردشگری است که علاقمندان می‌توانند از این استعداد و توان برای سرگرم شدن و گذران ایام فراغت استفاده کنند.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم چند مورد از این نیروگاه بادی با توجه به بادخیز بودن استان اردبیل راه‌اندازی شود تا بخش عظیمی از انرژی‌ها با هزینه کمتر و کیفیت مطلوب تولید شده و به مصرف برسد.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه گفت:‌ البته بخش خصوصی در این زمینه برای سرمایه‌گذاری اعلام امادگی کرده و تا سقف دو مگاوات قرار است تولید برق از این طریق انجام شود که به دلایل مختلف هنوز عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه‌ای و مشارکتی محقق نشده است.

صابری افزود: بخش خصوصی با توجه به اجرای اصل 44 می‌تواند از این فرصت پیش‌آمده استفاده کند به طوریکه در این استان تعداد تولید برق به میزان 20 تا 30 مورد از طریق نیروگاه بادی در فواصل کوتاه در همین منطقه وجود دارد.

وی به بهره‌مندی 300 خانوار از قبل تجهیز و راه‌اندازی نیروگاه بادی سرعین اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل کارآیی بالا و وابستگی کم تکنولوژی‌های نیروگاه‌های بادی انتظار می‌رود در سال تولید ملی این بخش تقویت شده و اعتلای حقیقی پیدا کند.

صابری در ادامه خاطرنشان کرد: ما نباید به تولید بیشتر از توان مصرفی خودمان افتخار کنیم بلکه افتخار ما زمانی است که به صورت ملی بتوانیم با قطع وابستگی‌ها به تولید داخلی اتکا کرده و زمینه استقلال اقتصادی و تولیدی را به معنای حقیقی فراهم آوریم.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول