اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر شهرسازی تأکید کرد

استفاده از انرژی‌ خورشید در شهرهای کویری

خبرگزاری فارس: پژوهشگر شهرسازی گفت: لازم است در شهرهای کویری از انرژی‌های خورشیدی بیشتر و بهتر استفاده کرد.

استفاده از انرژی‌ خورشید در شهرهای کویری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد‌ کرمان، فرخ صبوری معمار‌، پژوهشگر و شهرساز بین‌المللی در جمع مدیران شهری‌، اساتید و دانشجویان رشته‌های هنر، معماری و شهرسازی این واحد دانشگاهی در تالار دانشکده ادبیات و علوم انسانی با موضوع شهرسازی بوم‌گرا و فضاهای میانی در مناطق گرم و خشک گفت: معماری ایرانی سرشار از هارمونی زیبایی‌ها است.

وی اظهار داشت: در بازدیدی که از بافت قدیمی و تاریخی شهر کرمان داشتم، متوجه شدم که در این شهر از فضاهای بین ساختمان‌ها و پارکینگ‌ها کمتر استفاده شده است.

صبوری تصریح کرد: عناصر شهری مثل آب، صدا‌، باد و نور می‌تواند به نیکویی در شهرسازی کرمان و شهرهای مشابه مورد استفاده معماران و شهرسازان قرار گیرد‌.

وی گفت: باغ‌های ایرانی دایرة‌المعارف دانش بشری هستند و برای نمونه باغ شازده ماهان یکی از زیباترین و بهترین باغ‌های ایرانی جهان محسوب می‌شود که ایجاد آن از صفر آغاز شده است.

صبوری با معرفی برخی از پروژه‌هایی که در سایر کشورها طراحی و مدیریت کرده، گفت: وجود اتوبوس‌های عمومی در شهرهایی مثل کرمان از ضروریات است که به نظر می‌رسد این مهم زیاد جدی گرفته نشده و آسیب‌های بسیاری به مدیریت شهری زده است.

وی ابرا‌ز داشت: لازم است در شهرهای کویری از انرژی‌های خورشیدی بیشتر و بهتر استفاده کرد.

در این نشست رئیس دانشگاه آزاد ‌کرمان اظهار داشت: امیدواریم این نوع برنامه‌ها که توسط دانشکده هنر معماری و شهرسازی با همکاری نهادهای مرتبط بخش خصوصی برگزار شده، موجب ارتقای دانش و بینش معماران و شهرسازان را فراهم سازد.

عباس مسعودی رئیس دانشکده هنر، معماری و شهرسازی واحد کرمان در این برنامه به معرفی چهره علمی و پژوهشی فرخ صبوری پرداخت.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول