اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

انرژی‌های نوین باید وارد چرخه زندگی شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: نباید تنها به سوخت‌های فسیلی متکی بود و باید انرژی‌های نوین را وارد چرخه زندگی بشر کرد.

انرژی‌های نوین باید وارد چرخه زندگی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در اولین همایش ملی بومی‌سازی فعالیت‌های نوین انرژی که در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بشر به‌ دلیل پیشرفت و گسترش رفاه و توسعه اجتماعی خود، ناگزیر از استفاده روزافزون منابع خدادادی است و اساساً زندگی روزمره انسان‌ها، بدون انرژی امکان‌پذیر نیست.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: تکنولوژی نوین، در اکثر موارد، آسایش را به زندگی انسان اعطا کرده، اما آرامش را از بشر سلب کرده است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی‌های لازم انجام شود.

صلاحی بیان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین و پاک، عاقلانه‌ترین راهی است که می‌توان از طریق آن، آسایش و آرامش را هم‌زمان به انسان‌ها اعطا کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز، تاکید بسیار زیادی بر لزوم استفاده از انرژی‌های نوین دارند و نکته جالب این است که ایشان با توانمندی‌های بیشتر مناطق ایران، از جمله خراسان‌رضوی در تولید انرژی‌های نوین، مانند انرژی بادی یا خورشیدی آشنا هستند.

استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: این استان دارای وسعت بسیار زیادی است و در کنار آن بیش از 300 روز این استان، دارای هوای کاملاً آفتابی است و این امر می‌تواند زمینه مناسبی را برای استفاده از انرژی خورشیدی فراهم کند.

صلاحی ادامه داد: در منطقه خواف نیز، آسیاب‌های بادی بسیار قدیمی وجود دارد و از قدیم‌الایام، این منطقه در زمینه انرژی بادی فعال بوده است.

وی گفت: خراسان‌رضوی این آمادگی را دارد که با توجه به ظرفیت‌های بالای خود، دبیرخانه دائمی این همایش را تاسیس کند.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به آثار طرح هدفمندی یارانه‌ها در حوزه انرژی یادآور شد: اگر هدفمندی یارانه‌ها، انجام نمی‌شد، میزان مصرف بنزین در کشور بسیار بالا می‌رفت و این خطر بسیار جدی در حوزه انرژی بود.

صلاحی ادامه داد: در هر صورت سوخت‌های فسیلی روزی به ‌پایان می‌رسد و باید به ‌فکر این باشیم که سوخت‌های جدیدی را وارد چرخه زندگی بشر کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول