اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی کمیسیون انرژی خراسان‌شمالی برگزار شد

نخستین تور انرژی خراسان‌شمالی در پتروشیمی خراسان

خبرگزاری فارس: نخستین تور انرژی استان خراسان‌شمالی با مشارکت مدیران ارشد، کارشناسان و پژوهندگان حوزه انرژی استان، به میزبانی شرکت پتروشیمی خراسان برگزار شد.

نخستین تور انرژی خراسان‌شمالی در پتروشیمی خراسان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی پتروشیمی خراسان، مدیرعامل پتروشیمی خراسان در نشست با مدیران ارشد، کارشناسان و پژوهندگان حوزه انرژی خراسان‌شمالی، با استقبال از برگزاری نخستین تور انرژی در پتروشیمی خراسان گفت: بی تردید انرژی از مهم‌ترین مباحث آینده جهان خواهد بود.

فرامند هاشمی‌زاده افزود: استمرار مطالعات، نهادینه‌کردن نظارت‌ها و برنامه‌ریزی در جهت کاهش و صرفه‌جویی مصارف انرژی از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی تصریح کرد: پتروشیمی خراسان با تشکیل ساختار جدیدی با عنوان مدیریت انرژی گام اساسی و اولیه خود را در این راستا برداشته است.

رئیس کمیسیون انرژی و مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت:‌ 80 درصد از مصارف گاز استان در ساختارهای صنعتی استان استفاده می‌شود،‌ از این رو برنامه‌ریزی و مدیریت انرژی در صنعت بسیار مهم و بنیادی است.

حسین تقی‌نژاد با تاکید بر آثار فرخنده هم اندیشی و بهره گیری از نتایج تحقیقات در کاهش و صرفه جویی مصرف گاز از کارشناسان کمیسیون خواست ایده‌های کاربردی در این زمینه ارائه کنند.

مدیرکل فنی استانداری هم گفت: آموزش،‌ فرهنگ سازی، مستندسازی و اجرایی کردن برنامه‌های کمیسیون می‌تواند راهکارهای مناسبی در حوزه انرژی ارائه دهد.

محمد آروین همچنین خواستار همفکری و همگرایی در جهت ارتقا بخشیدن به موضوعات حوزه انرژی شد.

وی با تاکید بر تعریف راهبردهای اجرایی در این حوزه تصریح کرد:‌ حفظ مبانی انرژی در استان، برنامه‌ریزی با رویکرد خرد و کلان و کاربردی کردن اهداف با انگیزه الگو سازی در مصارف انرژی می‌تواند آثار خوبی در پی داشته باشد.

آروین با اشاره به ویژگی‌های اقلیمی و فرهنگی استان گفت: مصارف انرژی در خراسان‌شمالی هفت برابر میانگین جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌وری از آرای اندیشمندان می‌تواند زمینه ساز فرهنگ صحیح مصرف انرژی در استان شود.

برنامه‌های نخستین تور انرژی استان، مدیران و کارشناسان مدیریت انرژی شرکت پتروشیمی خراسان، وحیدی دبیر کمیسیون انرژی و دیگر کارشناسان به طرح آرا و نظرات خود در حوزه انرژی پرداخته و در پایان از اقدامات عملی پتروشیمی خراسان بازدید کردند.

به گزارش فارس، پتروشیمی خراسان نخستین شرکت در حوزه پتروشیمی است که ساختار مدیریت انرژی را استقرار بخشیده و برنامه‌های مدونی در راستای کاهش و صرفه جویی مصارف انرژی تدوین و اجرا کرده است.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول